Gå til innhold

Får ikke lest gamer.no på Windows Phone 8


Anbefalte innlegg

Hvis jeg forsøker å åpne en artikkel på gamer.no (http://www.gamer.no/artikler/feature-funksjoner-pa-playstation-4-og-xbox-one/154667) får jeg beskjed om at jeg blokkerer annonser. Jeg får derfor ikke lest artikkelen.

Så vidt jeg vet finnes ikke noen ad-blocker funksjon i Windows Phone 8 og dermed kommer jeg ingen vei.

 

Hvordan skal jeg få lest artikkelen?

Endret av indahla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilleggsinfo:

Hvis jeg åpner en artikkel på hardware.no kommer jeg til mobil-versjonen (m.hardware.no)

Hvis jeg åpner en artikkel på gamer.no kommer jeg til den vanlige versjonen (www.gamer.no)

Nettleseren på telefonen er satt til å vise mobilversjonen.

PS: jeg bruker standard nettleser på telefonen.

Lenke til kommentar

Etter mye frem og tilbake ser det ut til at enkelte versjoner av operativsystemet på Lumia 920 og Lumia 1020 gir deg web-versjonen av nettsidene våre i stedet for den mobiltilpassede versjonen. Jeg har ikke Lumia 920 her, men på vår Lumia 1020 som kjører 8.0.10521 kommer jeg bare til mobilversjonen og derfor klarer jeg ikke å reprodusere feilen.

 

Vi har nå lagt inn en fix som vi mener skal løse problemet. Har du mulighet til å teste på nytt?

 

PS! Forøvrig skulle vi gjerne funnet ut hvorfor du får web-versjonen av nettsidene i stedet for mobilversjonen. Sistnevnte er tilpasset til mindre skjermer og er langt bedre å lese sidene våre på når du sitter på mobil.

Lenke til kommentar

Jeg kommer fortsatt til web-versjonen av artikkelen men det kommer ikke noen melding opp om å fjerne ad-blocker så jeg får lest artikkelen. Bra!

 

Jeg kjører versjon 8.0.10328.78

Har forsøkt å oppdatere men det er ikke noen nyere versjon tilgjengelig.

 

Noe annet jeg kan gjøre for å hjelpe dere med å finne løsningen for å få mobil-versjon av sidene?

Lenke til kommentar

Jeg kjører versjon 8.0.10328.78

Har forsøkt å oppdatere men det er ikke noen nyere versjon tilgjengelig.

 

Noe annet jeg kan gjøre for å hjelpe dere med å finne løsningen for å få mobil-versjon av sidene?

 

Det viktigste er at du sier ifra dersom du får en oppdatering som gjør at du får mobil-versjonen slik du burde ha gjort. Jeg mistenker at dette er noe som kommer i en av de neste oppdateringene til telefonen.

 

Jeg har ingen god forklaring på hvorfor Windows Phone 8 velger web-versjonen av nettsidene våre på enkelte mobiler, men det kan altså virke som om det er en fiks på vei for nettopp dette i nyere software-versjoner.

Lenke til kommentar

Ativ S går fint :)

Merkelig at bare 920 ikke fungerer skikkelig.

Ser ut til at det Lumia 920, Lumia 925 og Lumia 1020 (med GDR 2 eller eldre) som har dette problemet. Vi har også testet på Lumia 720 og Lumia 520, men der ser vi ikke den samme feilen. GDR 3 er vel rett rundt hjørnet, så vi får bare håpe at Microsoft ruller den ut så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Ja, skulle jo tro at det ikke er noe forskjell der. Lumia 920 har bittelitt større oppløsning på skjermen en Ativ S, men skulle ikke tro at den lille forskjellen skulle være det som avgjør om du får mobilversjon eller web-versjon av en nettside.

 

Hm.. Vårt skript sjekker om man har window.width > 750. Ativ S har 1280x720 oppløsning og gir deg mobilversjon om du har mindre skjerm enn dette. Lumia 920 har 1280x768. Der har vi årsaken tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...