Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Åssen skal man vaske underlivet? [Gutt]


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg er en kar rundt 20-års alderen, og jeg vil starte med at jeg har en ganske god hygiene, forutenom èn plass.

 

Jeg har fra jeg var ung hatt litt trang forhud, så jeg har liksom ikke kommet helt til. Men dette har begynt å løse seg litt, og vel, uten at jeg skal gjøre dere kvalme eller noe, så merker man fort at man trenger en vask der, derav lukt og en viss ost man ikke skal ha på brødskiva.

 

Jeg har somregel vasket meg rundt og på apperatet, og skylt der jeg har kommet til rundt forhuden med vann. Men det ser ikke ut til at dette er nok.

 

Altså, sånn jeg har forstått det, så skal man jo "vaske" under forhuden, men der er det jo så følsomt at å dra en klut over der eller noe sånt ville jo endt med et knust dusjkabinett?

 

Er det noen som kan forklare veldig grundig hvordan man burde vaske underlivet når det kommer til forhud osv, til en som ikke har fått så mye muligheten til det?

 

Takk for hjelpen på forhånd.



Anonymous poster hash: e531b...a1d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at forhudproblemet "har begynt å løse seg". Fortsett med å tøye forhuden, så vil du etterhvert få den helt tilbake uten noen problemer. Deretter er det bare å vaske i vei.

Du må nesten våge å utsette apparatet for litt slitasje, så vil du se at du tåler mer der nede etterhvert. :)

 

Det har en del å si i forbindelse med sex også, at du kan få forhuden tilbake uten problemer.

Sexen glir lettere da, for å si det sånn!!

 

;)

Lenke til kommentar

Det fins intimevask såpe for menn som du kan bruke. Kanskje det er bedre å bruke når du har trangforhud? Vanlig såpe er ikke så bra dersom du ikke får "luftet" området etter vask ettersom såpe etterlater seg oljer osv (eller kansje det er positivt for trangforhud?).

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Oj, se dèt, jeg glemte en viktig detalj, jeg får nå fårhuden helt bak, men den må holdes der, den sklir liksom tilbake.

 

Men jeg tar hintet, den må tåle litt juling, greit nok. Så da er det gnikke/gnukke eller spyle med høytrykkspyleren som gjelder?

Takk for tips angående forhuden, men det er helst vaskingen jeg trenger hjelp med nå først og fremst, da den anti-sommerfugl-lukten ikke går helt vekk, hehe.

 

Igjen, takk for svar, om det er vanskelig å gi tips til en med trang forhud, fortell da hvordan dere polerer kanonen som en med normal forhud! Hehe.



Anonymous poster hash: e531b...a1d
Lenke til kommentar

Siden du spør: For min del dras forhuden tilbake først, og det spyles godt med vann for å få bort det groveste. Gnukker litt om nødvendig, om det er noe som sitter. Sjeldent. En gang i blant sper jeg på med intimsåpe etter denne første runden og gjør hele greia om igjen. Men merk deg som nevnt over, at såpe helst skal holdes unna kjønnsorganet. Derfor bare en gang i blant. Til sist skylles hele utstyret grundig.

Lenke til kommentar

Vil slå et slag for kun vann. Såpeprodukter inneholder ofte hormonhemmere, som vil si at testosteronet ditt vil lide. Det fjerner også lukten som gjør ur-kvinnen vill og gal. Det er den friske lukten du vil ha, ikke den som kommer av belegget du vasker/gnikker forsiktig av med fingrene og rent vann.

 

En ting til: Vask foran før du vasker bak. Du vil ikke ha rumpebakterier foran. Hvis du ikke er rumpis, da. :)

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Jeg bruker bare vann på reproduksjonsmaskineriet. Om jeg ikke tar helt feil så er det vel slik at for god intimhygiene kan skape ubalanse i bakteriefloaren og skape værre lukt.

 

Ettersom han sier nå at lukten går ikke vekk, og at det danner "ost" nokså regelmessig. Vil jeg likevel påsi at å bruke intimvask en eller to ganger i uken kan være svært nyttig her. Den er utviklet for å nettopp drepe slike dårlig bakterier.

 

Han bør også huske å tørke sikkelig, er det vann liggende vil dette hjelpe til å øke/forsterke veksten av "osten". Dette er jo tross alt som en "sopp".

Tror han bør bruke noe krem etter vask og tørk.

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker kun vann! Brukte såpe før, selv intimsåpe, men ingenting har fungert så bra som å konsekvent bare bruke vann. Det AvidGamer nevner er også smart, tørk av etter dusjen så du gjør groforholdene for bakterier litt vanskeligere.

 

Forøvrig, om du har problemer med forhuden når penis er erigert (ikke at det er litt trangt, det kan man tøye ut, men hvis det er ekstremt smertefullt) må du dra til legen og få snittet litt i kanten. Gjorde det selv i tenårene og aldri hatt problemer siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...