Gå til innhold

Corsair H100I problemer med vifter

Smurflin96

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk idag en Corsair H110I fra komplett sammen med litt annett godt stæsj. Jeg hadde blant annet kjøpt et bar SP 120 Quiedet edition fra Corsair slik at jeg får den blåe ringen rundt viften. Jeg koblet alt og merket fort at ting ikke var som de stemte. Begge viftene kjørte på fullt guff uansett hva jeg gjorde i Corsair Link. Etter skifting av kabelen til viftene og mye feilsøking, forsøkte jeg og koble i de orginale viftene som følger med. Jeg så da at disse er 4 pins, mens de jeg har bestilt er 3-pins. Med engang jeg koblet de i hadde jeg full kontroll på alt i Corsair Link.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor dette er tilfelle? En kompis av meg med nøyaktig samme kjøler og vifter som jeg kjøpte kan styre alt gjennom Corsair Link, men tydligvis kan ikke jeg det.

Er det noe instillinger eller noe sånt? Har prøvd og installere Corsair Link på nytt igjen- uten hell.

Håper noen har noen ideer,

Takker,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forskjell på 3-pins og 4-pins. Du får de viftene både med 3-og 4-pins løsning. 4-pins betyr at de er PWM-styrt, Pulse Width Modulation. Dette betyr at maskinen slår av og på strømmen i pulser for å regulere hastighet, i stede for å variere spenningen. Corsair Link er kun brukbar med PWM-styring etter det jeg husker.

Lenke til kommentar

If you want we can swap those out for a PWM fan. You'll have to submit an RMA and request for the PWM fans as a replacement. You could always start a ticket at Corsair.force.com. Once you have the ticket #, let me know what it is and I can help you to make sure that you get PWM fans.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...