Mr Noob_Unexpired Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Hei, jeg har blitt veldig interessert i lære meg portugisisk, i og med at jeg kjenner folk som er der i fra. Er det noen her som har noen gode tips til websider og bøker som er spesielt godt egnet til formålet? Dette kan gjerne gjelde turtorials og spill som kan være til hjelp til språkopplæringen. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Som med tysk anbefaler jeg radiolytting, men hva denne listen angår, har jeg absolutt ingen videre informasjoner om temaet. I det hele tatt. Portugisisk Wikipedias liste over radiostasjoner: https://pt.wikipedia.org/wiki/Anexo:Lista_de_r%C3%A1dios_de_Portugal Uansett, lykke til - og mine råd gjelder generelt: Oppsøk tekster, radio, og diskusjonsfora, hvor sproget blir brukt - les, lytt, og bland deg efterhvert inn selv på sproget... (Eh, en indirekte kommentar til listen: Sånn som det var på den tyske listen, fant man linker til hver stasjons wikipedia-side; på denne siden fant man så link til stasjonens/kanalens egen hjemmeside; på den hjemmesiden fant man så en link til direkte-lytting på PC-en... Det er ikke usannsynlig at denne siden er organisert efter samme prinsipp.) Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Kan varmt anbefale http://www.duolingo.com/. Virkelig effektiv læringsmetode for min del. Lærer meg tysk der selv, og tenker å gå over på de andre språkene etterhvert også. Metoden er basert på repetisjon med mye interaksjon og lyd. De har også apps til iOS og Android for repetering samme hvor du befinner deg. Og hele greia er gratis. 1 Lenke til kommentar
Mr Noob_Unexpired Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Mange takk så langt. Skal sjekke det opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå