Gå til innhold

Hvorfor er whiteaway lovlig?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

http://www.whiteaway.no/

Reagerte umiddelbart på navnet. Hadde noen kalt firmaet for jewsaway, blacksaway, blackbegone, gayaway, hadde det blitt oppfattet som klart rasistisk, men whiteaway er tydeligvis helt greit.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

Leter du etter noe å diskutere/klage på, en fredags kveld?
Det heter hvitevarer, så "white" i et navn som selger hvitevarer burde da absolutt være greit.

Lenke til kommentar

Tror det hadde gått helt fint å kalle et brunevarefirma for Brown Away også, jeg. Sånn rent bortsett fra at det er et helt ræva navn.

Svartevarer, jødevarer og homovarer er så vidt jeg vet ikke kjente varekategorier, i så fall er de ikke særlig store.

Endret av Isbilen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Et problem med navnet er at jeg trodde dette var et firma som hentet hvitevarer man ville bli kvitt.

gayaway

Det er faktisk et firma som heter "gateway", det uttales jo nesten sånn.

blacksaway

Ikke bare blacks away, men all blacks away. Laget heter "All Blacks" og "Away" betyr at det er bortedrakten...

http://www.sportsdirect.com/adidas-all-blacks-away-shirt-2013-381045 - adidas All Blacks Away Shirt 2013

Tror det hadde gått helt fint å kalle et brunevarefirma for Brown Away også, jeg. Sånn rent bortsett fra at det er et helt ræva navn.

Brown Away ville jeg oppfattet som et septiktømmefirma, så et ræva navn er det faktisk.

Endret av Tåkelur
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119
Gjest medlem-141789

Herre GUD! Nå går det for langt altså. WHITEAWAY! Hva blir det neste? Etnisknorskaway som våpenmerke? Gassawaynordmenn som dusjhoder og vanntank? Nå altså, nå! :realmad:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

La ikke merke til navnet da, var mer opptatt med å svare. La merke til det når reklamekampanjen gikk på TV, og reagerte umiddelbart da. Ikke det at jeg ble så veldig såret, men med tanke på alle rasismedebatter man har hatt de siste årene så virket dette unødvendig.

Det handler også om et større perspektiv. Slike navn er en gavepakke til Vigrid og lignende, og saken ender etterhvert opp på fyrtårnet og lignende som igjen refereres av x antall facebookbrukere. Synes bare det er taktisk lite smart å velge navn som serveres på sølvfat til enkelte grupperinger.

Etter hottentotter og negerdebatter, så hadde ihvertfall ikke jeg valgt white away som firmanavn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...