Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sprekke Jomfruhinnen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du med den vanlige metoden?

Han mener å ha sex.

Det er veldig individuelt hvordan jomfruhinne jenter har, noen har tynne som lett sprekkes ved penetrering eller bare ved bruk av tampong, aktiviteter slik som ridning mens andre har "seigere" hinne. Om det blir et problem for deg kan du dra til legen ja.

Anonymous poster hash: 27390...ce1

Lenke til kommentar

Han mener å ha sex.

Det er veldig individuelt hvordan jomfruhinne jenter har, noen har tynne som lett sprekkes ved penetrering eller bare ved bruk av tampong, aktiviteter slik som ridning mens andre har "seigere" hinne. Om det blir et problem for deg kan du dra til legen ja.

Anonymous poster hash: 27390...ce1

Jeg tør nemlig ikke ha sex om jeg skal begynne å blø. Det er flaut og jeg tror jeg hadde begynt å grave min egen grav. Når jeg skal presse inn en tampong blir jeg kvalm og det gjør utrolig vondt. Kan det funkt å gå til Gynekolog?

Lenke til kommentar

Gynekologen er nok den som kan gi de absolutt aller beste rådene. Gynekologen bør du uansett ha en liten prat med i ny og ne, så nå er vel et godt tidspunkt. Få deg en time hos en gynekolog, det er slettes ikke sikkert du trenger så mye undersøkelse, men da får du gode råd og kanskje gynekologen kan fortelle deg en enkel måte du kan fikse deg selv på. Trenger du hjelp kan sikkert gynekologen fikse det, og i alle fall fortelle deg hva du har slags muligheter.

Litt på sidelinja kanskje, men om du skal ha sex bør det jo helst være med en du kan snakka med. Om partneren/lekekameraten din er klar over at du er jomfru og kanskje litt engstelig kan det godt hende dere får til dette sammen. En liten skvett blod har uansett ikke skadet noen, spesiellt om begge er forberedt på det.

Lenke til kommentar

Jeg tør nemlig ikke ha sex om jeg skal begynne å blø. Det er flaut og jeg tror jeg hadde begynt å grave min egen grav. Når jeg skal presse inn en tampong blir jeg kvalm og det gjør utrolig vondt. Kan det funkt å gå til Gynekolog?

Hvorfor er det flaut? Mange jenter har vært der før deg :) Ja det fungerer å gå til gynekolog, men du kan kontakte legen først så du blir henvist dit. Sikker på at du ikke vil vente til du finner en gutt du er trygg på?

Endret av Nudelpus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gynekologen er nok den som kan gi de absolutt aller beste rådene. Gynekologen bør du uansett ha en liten prat med i ny og ne, så nå er vel et godt tidspunkt. Få deg en time hos en gynekolog, det er slettes ikke sikkert du trenger så mye undersøkelse, men da får du gode råd og kanskje gynekologen kan fortelle deg en enkel måte du kan fikse deg selv på. Trenger du hjelp kan sikkert gynekologen fikse det, og i alle fall fortelle deg hva du har slags muligheter.

Litt på sidelinja kanskje, men om du skal ha sex bør det jo helst være med en du kan snakka med. Om partneren/lekekameraten din er klar over at du er jomfru og kanskje litt engstelig kan det godt hende dere får til dette sammen. En liten skvett blod har uansett ikke skadet noen, spesiellt om begge er forberedt på det.

Hvis jeg skal gå til fastlege først for å få henvisning til Gynekolog. Hva gjør jeg? Ringer jeg fastlegen eller gåt jeg til helsestasjonen? Trengen foreldrene mine vite det? Koster det penger for å gå til Gynekolog?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det flaut? Mange jenter har vært der før deg :) Ja det fungerer å gå til gynekolog, men du kan kontakte legen først så du blir henvist dit. Sikker på at du ikke vil vente til du finner en gutt du er trygg på?

Jeg er trygg på gutten, men er bare veldig flau når det gjelder sånt. Selv synes han det er ekkelt at jenter blør nede til. Han er en moden gutt, men jeg blir veldig flau. Hvordan kontakter jeg legen?

Lenke til kommentar

Jeg er trygg på gutten, men er bare veldig flau når det gjelder sånt. Selv synes han det er ekkelt at jenter blør nede til. Han er en moden gutt, men jeg blir veldig flau. Hvordan kontakter jeg legen?

I doubt that.

www.helfo.no eller ring 81059500

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke helt se hvorfor det skulle være flaut. Ville mer tro at han blir beæret for å være din første og at det er bevis på det også. Mange har jo sex når de har mensen og da blør de jo også.

Min egen jomfruhinne sprakk av tampong. Den var for stor og det var vondt og jeg har fått litt tampongskrekk av hele opplevelsen. Ville vel kanskje prøvd å stappe inn en dildo eller noe om jeg er deg.

Kan det hende at hinnen har sprukket før dersom du har prøvd deg på ulike ting og du ikke blør?

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal gå til fastlege først for å få henvisning til Gynekolog. Hva gjør jeg? Ringer jeg fastlegen eller gåt jeg til helsestasjonen? Trengen foreldrene mine vite det? Koster det penger for å gå til Gynekolog?

Du kontakter fastlegen din og sier at du trenger henvisning til gynekolog. Jeg tror ikke du får spørsmål om hvorfor, men OM du får det kan du sannsynligvis svare at det for deg nå er på tide med en rutinemessig sjekk. Jeg tror ikke du får noe mer spørsmål etter det. Du kan antageligvis ta en tur innom helsestasjonen, men jeg tror de vil råde deg til å gå via fastlegen din. En tur innom helsestasjonen kan likevel være kurant, det kan godt hende noen der kan ha noe fornuftig å fortelle deg, men det blir litt på sidelinja av det du spør om.

Foreldrene dine trenger ikke vite noe, MEN, du bør være klar over at sånne som helsesøster IKKE har taushetsplikt om du er i alle fall under 16 år. Ei venninne av meg som da var under 16 år gikk til helsesøster med spørsmål hun hadde rundt sitt sexliv og endte opp med at helsesøster informerte foreldrene hennes om at hun hadde sex. Dette er neppe et stort problem, men er du under 16 år bør du være litt bevisst på hvem du forteller hva.

Hvorvidt det koster penger kan jeg ikke svare deg på, men om du tar en prat med mora di og kanskje sier at du har litt ubehag eller er usikker på noe og tenker at en gynekolog kunne vært grei å prate med så tipper jeg hun er mer enn villig til å hjelpe deg på veg. Jeg tror de aller fleste foreldre vil være MEGET forståelsesfulle og hjelpsomme rundt sånne ting, med mindre du er mindreårig og de er veldig redde for at du skal sette igang et sexliv du ikke er klar for.

Lenke til kommentar

Jeg ville mye heller hatt sex med kjæresten min enn å gå til en gynekolog og ligger der og skreve. Jeg ser ikke helt hva som er så flaut og dersom kjæresten din er moden, så burde det virkelig ikke være flaut for ham heller. Skulle tro at det var en spesiell ting dere kan dele sammen.

Lenke til kommentar

Jeg kan godt forstå at hun har lyst til å være best mulig forberedt før hun skal ha sex med kjæresten sin. Jeg tror det er ganske vanlig å ikke ønske å dele slike bekymringer med de første kjærestene sine og da er lege, gynekolog og helsestasjon fine instanser å søke råd hos.

Jeg bekymrer meg litt over det at "Selv synes han det er ekkelt at jenter blør nede til". Det vitner om at han kanskje ikke er så moden som denne jenta tror han er. Jeg vet selv hvor "dum" jeg var i 16-18-årsalderen. Mens og blod og sånt var litt... Utenfor min konfortsone. Vi gutter får et ganske mye mer avslappet forhold til sånt når vi blir eldre skal vites TS, men det ER viktig å prate om sånt. Jo mer man prater om sånt i ung alder jotryggere blir man på værandre. Sex og ellers forholdet mellom værandre BLIR bedre av å kunne snakke sammen om sånt. Jeg har i alle fall mye å takke de første kjærester og lekevenninnene mine for når det gjelder å forstå og bli trygg på dette merkelige dyret jentene har mellom beina... :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...