Gå til innhold

User group -> Grammarpolice

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg siterer vår nettikette:

En kritiserer aldri andre for skrivefeil eller grammatiske feil. Om spørsmålet er dårlig formulert, spør du fint om posteren kunne være så snill å omformulere spørsmålet.

Kommer dere over poster som er såpass dårlige at det ikke går ann å lese, som med for eks poster som er skrevet med "hlp mg plz" osv så ta heller og rapporter tråden og la oss rydde opp :-)

Lenke til kommentar

En kritiserer aldri andre for skrivefeil eller grammatiske feil. Om spørsmålet er dårlig formulert, spør du fint om posteren kunne være så snill å omformulere spørsmålet.

Kommer dere over poster som er såpass dårlige at det ikke går ann å lese, som med for eks poster som er skrevet med "hlp mg plz" osv så ta heller og rapporter tråden og la oss rydde opp :-)

Huh, hvor kom den fra? Ingen som har vært slemme her..?

Lenke til kommentar

sikker nå enden? :D

synes det er bra regel jeg, for det er ikke alle som av forskjellige grunner klarer og skriver helt riktig, selv om de tar seg god tid og ser over det. og da blir det jo dumt og rakke ned på dem.

host hark... fatter har dysleksi ...host :roll:

Lenke til kommentar
Ja, jeg vil også være med!! Også vil jeg ha en gruppe for ukas dummeste innlegg!! :roll:
En brukergruppe for innlegg? Hmm... Hvordan skal du organisere det? Ha en avstemning også plassere en og en i den gruppen? Eller alle som skriver dumme poster? Tja... Kan jo gå..
kan bli festlig, men hører det hjemme på et seriøst forum?
Tja... Vi har jo egen "humor"- og "off topic"-del, så hvorfor ikke? Hva er det som ikke er seriøst med det?
Selv om det er et seriøst forum, så kan det vel være humor her og, eller hva? Bedre at det samler seg ett sted, enn at det blir tull rundt på de seriøse trådene. :roll:
Jeg tok meg den frihet å korrigere litt på innlegget ditt.

Jeg er enig med deg. Ble litt usikker nå om alle vet hva jeg mener med den type brukergruppe... Noen av dere har vel skjønt at det skal stå under nicket mitt... Dere andre; skjønn det!

Jeg skal ikke henge ut personer. Jeg tenkte bare jeg kunne ha den tittelen.
Vi har som policy at vi ikke skal kritisere andre personer skrivefeil på forumet, og da blir det bare tull å ha en egen gruppe som skal jakte på personene som ikke klarer og skrive alt rett.
Som sagt...
Lenke til kommentar
Ironi er tydeligvis ikke din sterkeste side. Du er ihvertfall ukas vinner på lista mi. :wink:
Hvilke liste? Snakker vi om gruppene med ukens dårligste innlegg, liste over dårlige innlegg eller liste over folk som ikke skjønner ironi?

For hvis det er sistnevnte tror jeg du er på min.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er klar over at "elns" ikke er godkjent som forkortelse enda, men jeg har sendt mail til sprakrad.no og spurt om de kan ta det til konsiderasjon.

Får jeg avslag slutter jeg å bruke den, men inntil videre kommer jeg til å bruke det.

At det blir sett på som "fjortiss" forstår jeg...

Lenke til kommentar
Vi har som policy at vi ikke skal kritisere andre personer skrivefeil på forumet, og da blir det bare tull å ha en egen gruppe som skal jakte på personene som ikke klarer og skrive alt rett.

Hva hvis vi kritiserer skrivefeilene da, og ikke de som skriver feilene?

Lenke til kommentar

Hva om vi kritiserer nesene til folk da, og ikke de som har rareste nesene? Eller håret til folk uten å kritisere de som har akkurat det håret? Eller hva med vekten til folk? Hvorfor stoppe der forresten? La oss ta med hudfargen og religion i tillegg så blir det så koselig her atte!

Lenke til kommentar
Det er ikke bare snakk om å kritisere. Det er noe som heter "konstruktiv kritikk". Dere vet hva det er.
Ja, jeg er klar over at "elns" ikke er godkjent som forkortelse enda, men jeg har sendt mail til sprakrad.no og spurt om de kan ta det til konsiderasjon.
Lykke til :)
Takk... Håper på positiv tilbakemelding.
Hva om vi kritiserer nesene til folk da, og ikke de som har rareste nesene? Eller håret til folk uten å kritisere de som har akkurat det håret? Eller hva med vekten til folk? Hvorfor stoppe der forresten? La oss ta med hudfargen og religion i tillegg så blir det så koselig her atte!
Du er lærer, eller hva? Det er en forskjell på å drive konstruktiv kritikk og rettelser på skrivefeil og på å kritisere folks religion.

Jeg spør ofte folk om de er seriøse når de sier at "man skal ikke runde skjegget i kantene. Det står i 3. mosebok", og jeg ber dem ofte tenke litt igjennom det.

Du, av alle, bør skjønne at det er en forskjell på konstruktiv kritikk og på drittslenging.

Lenke til kommentar
Det er en forskjell på å drive konstruktiv kritikk og rettelser på skrivefeil og på å kritisere folks religion.

Det forutsetter et par ting: At det faktisk er slik at de som skriver feil ikke vet bedre og at de er mottakelige for irettesettelser/konstruktiv kritikk og at de dermed lærer noe av det. I denne settingen her er det (bortimot) utenkelig, svært fånyttes og ikke minst er det svært uhøflig av deg/de/dem/dere/alle å påpeke det. Folk kommer hit for å diskutere og å få hjelp, ikke for å bli fortalt hvor (lite) flinke de er til å skrive. Like lite som at jeg vil er mottakelig for kritikk av nesen, håret, hudfargen eller religionen min når jeg står og underviser i et eller annet fag.

Innen musikkverden har man et uttrykk som heter "timing". Det betyr noe sånt som at det ikke er nok å vite hva man skal spille, man må også vite når man skal spille det. Hvis du har så brennende lyst til å få bekreftet din egen fortreffelighet ved å påpeke andres feil her så lider du av dårlig timing. Da hjelper det lite om du kamuflerer det under "konstruktiv kritikk". Feil blir det uansett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...