Rubenevo Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Hei!Jeg er en gutt på 17 år, veier ca 65 kilo og dette er fordelt på ca 180 cm. Som du sikkert skjønner er dette altfor lite! Jeg vil OPP i vekt, med muskler! Målet mitt er en atletisk kropp, med ganske store muskler, markerte muskler og generell styrke. Innen sommeren vil jeg nå hvertfall 70 kilo. Har trent i ca 2 år, men ikke tatt det seriøst før det siste halvåret. Gått opp 6 kilo siden jeg startet Så det jeg trenger er altså et program og kostholdplan! Er det noen her som kan hjelpe meg med dette? Hadde vært veldig bra hvis det var det!Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 spis alt du kommer over og tren med tunge vekter Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 spis alt du kommer over og tren med tunge vekter Du har nok misforstått både på punkt 1 og 2. For å bli 'svær', må du spise sunt nok til at du får i deg alle nødvendige vitaminer og mineraler. Dette dekkes som regel av salat og variert kost. I tillegg må du få i deg massevis av proteiner, for proteiner er musklenes byggestener. Du kan ikke bygge en mur uten mursteiner. Om du starter med å få i deg ~130g proteiner daglig, samt at du spiser litt mer enn du vanligvis gjør, kommer du til å ha et godt kostholdsgrunnlag for arbeidet som du gjør på treningssenteret. For maksimal økning i muskelmasse, må du fokusere hovedsakelig på sarkoplasmisk hypertrofi, aka. utholdenhetstrening, aka. volumtrening/høyrep. MEN, dette er ingen vits å legge fokus på før du har et greit styrkegrunnlag. Vil derfor anbefale deg å google deg frem til SL5x5 og/eller RYP, alt ettersom hva du selv føler deg mest tiltrukket av, også jobber du derfra. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå