Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mitsubishi Galant 1995 starter ikke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk at det tikker i dysene mens du kjinner på starteren. Legg en skrutrekker rett på dysene å skaftet mot øret. Det skal tikke. Kan vre vanskelig å bedømme slikt pga kjinne-lyder, vibrasjoner osv. En dyse som tikker og fungerer skjønner man fort.

Mener disse skal ha blink-koder og motorstopp/defekt styreenhet er en kjent sak. Derfor ta ut feilkoder og 1-1 eller 2-2 eller no er styrennhet. Du har ikke gnist og det tikker ikke i dysene. Du har ingenting.

Motoren skal fyre med startgass hvis det bare er pumpa som er gåen.

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har funnet ut av feilkoder. De er P0032, P0013, P0021, P0022, P0023, P0024, P0031, P0064, P0061

De sikter til kamaksel sensor, men i følge en side med forklaring til kodene, peker feilene på en olje ventil... Kan ikke finne ut hvor denne skal være, eller hvordan den ser ut.. noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Når du får en så lang rekke med feilkoder. Da begynner man med å slette alle sammen. Prøvekjør/start og se hvilke som spretter opp igjen. Hvilke koder er aktive eller trigger først?

Kam-føler og lambdasonde legger mye feil her. Nesten så jeg hadde sjekket timingen på motoren for å sjekke at ikke reg reima har hoppet over. Ikke uvanlig mitsubishi.

En motor med både veiv/kamføler skal kunne klare å gå på kun 1 føler. De er ofte tungstartet, men funker greit nok når de først starter.

Når du never oljeventiler tenker jeg fort vvti, vtec, ventil-styring problemer, aner ikke hva det heter på mitsubishi. Dette sitter på innsug kammen. Om innsug-kam kalles Bank 1 eller bank 2 er jeg ikke sikker på, men det er fullt mulig at du er på sporet av noe. Olje/styreventilen til denne sitter ofte inn i topplokket i forkant av motor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...