Hjemmemekker Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Motor starter ikke. Gnist på alle pluggene. Bensin ok. Bilen stoppet plutselig under kjøring. Noen som har en idé hva dette kan være? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Vipp litt på reg. reim dekeselet å se til at kammen snurrer når du kjinner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Bensinpumpe (forutsatt at kammen går som den skal) Lenke til kommentar
Hjemmemekker Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Register er ok. Roterer med startmotor. Hvor ligger bensinpumpen på denne? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Pleier å ligge i eller ved bensintanken. Lenke til kommentar
Hjemmemekker Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2014 Har prøvd med start gass uten hell.. Skal sjekke bensin pumpen Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 (endret) Sjekk at det tikker i dysene mens du kjinner på starteren. Legg en skrutrekker rett på dysene å skaftet mot øret. Det skal tikke. Kan vre vanskelig å bedømme slikt pga kjinne-lyder, vibrasjoner osv. En dyse som tikker og fungerer skjønner man fort. Mener disse skal ha blink-koder og motorstopp/defekt styreenhet er en kjent sak. Derfor ta ut feilkoder og 1-1 eller 2-2 eller no er styrennhet. Du har ikke gnist og det tikker ikke i dysene. Du har ingenting. Motoren skal fyre med startgass hvis det bare er pumpa som er gåen. Endret 5. januar 2014 av Mekker`n Lenke til kommentar
Hjemmemekker Skrevet 5. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2014 Har dessverre ikke testprogram eller tilkobling til styreenhet.. Har som sagt gnist men vil ikke tenne på startgass.mistenker også dysene. Sjekker disse, men må gjerne få den til en med program? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 http://www.mivec.co.nz/tech/Mitsu_DiagCode.pdf Lenke til kommentar
Hjemmemekker Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Har sjekket dyser og de tikker alle. Bensinpumpe er ok. Går et sek eller to så stopper den. Ok. Sjekker feilmeldinger etter pdf ? Lenke til kommentar
Hjemmemekker Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 Får ikke spenning ut fra kontakt sett.. Det skal brukes et instrument på denne, et MUT II. Noen son vet om det er mulig å få tak i dette? Lenke til kommentar
Hjemmemekker Skrevet 30. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2014 Har funnet ut av feilkoder. De er P0032, P0013, P0021, P0022, P0023, P0024, P0031, P0064, P0061 De sikter til kamaksel sensor, men i følge en side med forklaring til kodene, peker feilene på en olje ventil... Kan ikke finne ut hvor denne skal være, eller hvordan den ser ut.. noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Når du får en så lang rekke med feilkoder. Da begynner man med å slette alle sammen. Prøvekjør/start og se hvilke som spretter opp igjen. Hvilke koder er aktive eller trigger først? Kam-føler og lambdasonde legger mye feil her. Nesten så jeg hadde sjekket timingen på motoren for å sjekke at ikke reg reima har hoppet over. Ikke uvanlig mitsubishi. En motor med både veiv/kamføler skal kunne klare å gå på kun 1 føler. De er ofte tungstartet, men funker greit nok når de først starter. Når du never oljeventiler tenker jeg fort vvti, vtec, ventil-styring problemer, aner ikke hva det heter på mitsubishi. Dette sitter på innsug kammen. Om innsug-kam kalles Bank 1 eller bank 2 er jeg ikke sikker på, men det er fullt mulig at du er på sporet av noe. Olje/styreventilen til denne sitter ofte inn i topplokket i forkant av motor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå