Gå til innhold

Er du forbanna på samfunnet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hater det gjennområtne penge- og maktsystemet alle land har. Det samme mønsteret med penger og makt går igjen, hvor de krypa som får maktposisjoner har samme egenskaper hele gjengen. Verden er fcked opp fordi noen tillater det av egeninteresse, ikke fordi det er en nødvendighet.

 

Hater at vi lever i en illusjon, det finnes ikke demokrati i Norge. Bare fordi vi har mer penger å rutte med, er det vanskeligere å oppdage. Landet hadde vært annerledes og til det bedre om folket fikk tale!

 

Fuck the system!

 

J2Y39V1.jpg

Lenke til kommentar

...og hvis vedkommende hadde hørt dette hadde han sluttet og blitt en gründer på dagen, i likhet med hundretusener av andre, noe som ville gjort at "arbeiderne" ville blitt ettertraktet, og lønnsnivået ville steget betraktelig. Rart ingen har fått med seg dette nå :)

Dagens klage: Forbannet på samfunnet fordi formynderstaten skal bøtelegge folk for manglende sikkerhetsutstyr, også når det kun er dem selv som er i fare. La folk ta sine egne valg her når det ikke direkte medfører risiko for andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dere spiller fotball sammen hver dag, og likevel kan du ikke jobbe? :p

 

Ingen ansetter meg. Får kun avslag. Møter opp på dagligvare butikken og spør etter jobb. Sjefen sier at de ikke trenger flere ansatte og at jeg burde sjekke nettet for dette.

 

Jeg sender søknader og cv er i bøtte vis. Avslag overalt. Hedmark, Oslo, Stavanger. Avslag everywhere.

 

Jeg har sendt søknad til et hotell som snart skal åpnes i 2014. Venter spent på svar!

http://www.finn.no/finn/job/fulltime/object?finnkode=45946548

 

Det er lett å dømme andre mennesker uten jobb, men hva kan jeg gjøre når arbeidsgiverne ikke vil ansette meg vel. Jeg har 0 kr i inntekt og økomisk sosial hjelp fra NAV. Det får jeg ikke! NAV er kun interessert i å sende meg på jobbsøker kurs. Jeg har tatt jobbsøker kurs 19 ganger nå.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

For en tid tilbake leste jeg i en eller annen lokalavis hvor det blant annet ble opplyst om hvor mange jobbsøknader som hadde kommet inn angående forskjellige ledige stillinger som hadde blitt utlyst i distriktet den siste tiden. Det ble blant annet nevnt at til en ledig stilling som vaktmester ved en offentlig skole, så hadde det kommet inn 68 jobb-søknader. Som lagermedarbeider ett sted langt uti Huttiheita så hadde det kommet inn nærmere 40 jobb-søknader. Til en ledig stilling som renholdsarbeider, så var det vel 31 stykker eller noe sånn som hadde vist sin interesse...

 

Det var veldig mange om beinet for å si det sånn, og dette var faktisk i distriktene ett godt stykke unna de største byene..

Endret av WeirdFace
  • Liker 1
Lenke til kommentar

...og hvis vedkommende hadde hørt dette hadde han sluttet og blitt en gründer på dagen, i likhet med hundretusener av andre, noe som ville gjort at "arbeiderne" ville blitt ettertraktet, og lønnsnivået ville steget betraktelig. Rart ingen har fått med seg dette nå :)

 

Dagens klage: Forbannet på samfunnet fordi formynderstaten skal bøtelegge folk for manglende sikkerhetsutstyr, også når det kun er dem selv som er i fare. La folk ta sine egne valg her når det ikke direkte medfører risiko for andre.

Så lenge skattebetalerne betaler for sykehusoppholdet til de som skader seg, så ser jeg ingenting galt i å kreve at befolkningen bruker bilbelte i bil og hjelm på motorsykkel.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

 

Så lenge skattebetalerne betaler for sykehusoppholdet til de som skader seg, så ser jeg ingenting galt i å kreve at befolkningen bruker bilbelte i bil og hjelm på motorsykkel.

 

Så lenge Staten tvinger folk til å betale skatt (som Staten bruker til sykehusdrift) ser jeg intet galt i å tvinge dem til å bruke bilbelte og hjelm.

 

Tvang rules OK!

 

Skurupu, noe skurrer her ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Så lenge skattebetalerne betaler for sykehusoppholdet til de som skader seg, så ser jeg ingenting galt i å kreve at befolkningen bruker bilbelte i bil og hjelm på motorsykkel.

 

Befolkningen er også skattebetalerne. Så, med andre ord skal de som betaler for sykehusoppholdet betale litt ekstra for at de skal benytte seg av ett tilbud de selv finansierer. Finfin logikk :)

Lenke til kommentar

http://www.smaalenene.no/nyheter/article7088279.ece

Etter et par uker satte jenta seg på bussen og reiste til Askim. Hun ville treffe sin nettkjæreste. Hun var på jakt etter kjærlighet, respekt og støtte. 14-åringen ble plukket opp på bussholdeplassen og kjørt til en bolig i Askim. Sex ble et tema med en gang. Han ville. Hun ville ikke. Til slutt ga jenta etter for presset. De hadde samleie.

Litt senere kom det en kompis. Han fortalte at han hadde mafiakontakter og skulle bombe hele hjemstedet til jenta om de ikke hadde sex. Så tok det ikke lang tid før det kom en tredjemann. Ei seng ble flyttet ned i stua. I perioder drev alle tre på med jenta samtidig. De byttet på med å ha samleie med henne. Hun var 14, mens guttene var 21, 19 og 18 år.

 

 

De unge mennene er nå dømt for grov utnyttelse av jenta. To fikk fengsel i ett år og ni måneder. Tredjemann fikk ett år og seks måneder.

 

Under 2 års fengsel for å voldta en jentunge på 14 år i et døgn?!

 

De tiltalte sa i retten at de var sikre på at jenta var eldre enn 14 år. Hun hadde også oppført seg som om hun var eldre.

 

Åja. Men da er det jo fritt frem da. De trodde jo at hun var over 16.

Lenke til kommentar

Er du forbanna på samfunnet?

 

Ja, jeg er forbanna på folkemordet av den hvite rase og den påfølgende, økonomiske og geografiske ødeleggelsen av Europa. Jeg er forbanna på at dette foregår rett fremfor øynene til landets medborgere, uten at de ser ut til å bry seg.

 

Jeg er forbanna for at at mennesker ikke lenger kan ferdes trygt i Norge på nattestid uten å være redd for å bli ranet av bander fra Somalia og Midt-Østen. Jeg er forbanna for at norske, kvinner ikke lenger ikke kan føle seg trygge etter en kveld på byen.

 

Og jeg er forbanna på korrupte politikere som lyver oss i ansiktet. Og jeg er forbanna på løgnerne i media som ikke forteller oss sannheten.

Lenke til kommentar

Løsningen er å bli kvitt yrket politiker og heller la folk bestemme over seg selv. Eneste som skjer ved å la poliikere få makt er at de gjør som de vil og vrir systemet til å passe dem på bekostning av alle oss andre.

Det du snakker om kalles anarki. Det har sine fordeler men også sine ulemper. Med anarki kan vi glemme felles goder som f.eks veier, kloakkanlegg, jernbana osv. Eller "infrastruktur" som de kaller det på fint

Lenke til kommentar

Jeg har vært så forbannet og oppgitt over så mye rart at jeg nesten har sluttet å bry meg om noe som helst lenger. Poenget er at alle tror de vet best og at deres meninger er best for seg selv og alle andre, og selv om man tar frem fakta og historie, så nekter de blankt at deres mening er feil. Dette spesielt innen politikk. Så har man de som rett og slett er drittsekker, bare fordi de ikke bryr seg om noen andre enn seg selv. Dette kan være alt fra en frekk sarkastisk drittkjerring som svarer meg frekt etter at jeg har stått i kø i en halvtime for å få vite noe, eller om det er en bussjåfør som nekter å stoppe på møtefeltet og jeg må rygge 400m for å slippe møkkamannen forbi, eller det kan være en idiot på et nettforum så bare må ha siste ordet eller en moderator som klør etter å bruke makten sin over de minste bagateller.

 

Hvis jeg vant 100 millioner i lotto, så hadde jeg kjøpt meg en stor eiendom litt avsides med et passe stort hus der jeg ikke kan bli forstyrret av mennesker og kan springe naken rundt uten å bli sett, og levd resten av livet i total isolasjon. Eller kanskje ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prøv å komme med ett argument neste gang. ;)

 

In logic and philosophy, an argument is an attempt to persuade someone of something, by giving reasons for accepting a particular conclusion as evident.[1][2] The general structure of an argument in a natural language is that of premises (typically in the form of propositions, statements or sentences) in support of a claim: the conclusion.
http://en.wikipedia.org/wiki/Argument
Lenke til kommentar

 

J2Y39V1.jpg

 

Dette viser tydlig hvor lite folk kan om business og det er slike folk som er en av hovedårsaken til fattigdommen her i verden. De vil aktiv jobbe mot nyskapning og dermed bidra til fattigdom.

 

Nå la oss gå igjennom. Mannen produserer varer for 100 dollar, men får 25 dollar i lønn. Det betyr at arbeidsgiveren må betale 35 dollar fordi man må betale skatt, og man vil av og til trenge vikarer. Arbeidsgiveren må betale leie, det blir trolig 20 dollar. Han må betale for ikke-produserene ansatte som markedsførere, eksportansvarlig og sekretær og det blir 15 dollar til. Han må betale for vedlikehold av maskiner, noe som er 10 dollar til. Totalkostnaden blir da 80 dollar og han tar 20 dollar i profitt.

 

Hvis han kunne gjøre så mye bedre hvorfor ikke starte opp sin egen bedrift, men da må han plutselig bruke mye av dagen på å finne og prate med kunder. Han må ordne transport for alle varene sine selv. Han må betale for all vedlikehold og leie selv og om noe går galt så må han ta all risikoen. Desverre er noen folk for dumme til å forstå dette og angriper nyskapere istedenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...