Gå til innhold

Er du forbanna på samfunnet?


Anbefalte innlegg

Jeg hater den jævla politikerene som later som de bryr seg om alt og alle men som egentlig gir blaffen og slikker folk etter ræva for å få stemmer! De utgir seg for å være noen jævla helgener. Jeg ser tvers gjennom dem! De snakker over hodet på folk og lurer de trill rundt med sin nøye utvalgte retorikk. Og de slipper faen meg unna med det også!

Løsningen er å bli kvitt yrket politiker og heller la folk bestemme over seg selv. Eneste som skjer ved å la poliikere få makt er at de gjør som de vil og vrir systemet til å passe dem på bekostning av alle oss andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er menneskene i samfunnet jeg misliker. Mennesker som mangler empati ovenfor andre enn sine absolutt nærmeste. Folk som bare skal ha mer, mer, mer, og som driter i hvem de må tråkke på for å lykkes med det.

 

Vi bryr oss også for mye om landegrenser. Dette er egoisme i stor skala. Vesten holder resten av verden nede, for at de (vi) skal ha det bedre. "Å dele" er nærmest et skjellsord. Ta norge og oljen som et eksempel. Hele verdens befolkning burde dele på godene denne oljen gir oss. Det er bare flaks at den oljen ble oppdaget innenfor våre "landegrenser".

 

Målet med et samfunn burde være å eliminere flaks. Alle mennesker burde gis de samme sjansene, og alle burde ha samme startposisjon. Om så foreldrene dine er søppelplukkere eller toppolitikere. Det er urettferdigheten i vårt (globale) samfunn som gjør meg forbanna. Jeg trur mennesket er egoistiske av natur, og mener disse instinktene burde undertrykkes.

Endret av Skurupu
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Vi bryr oss også for mye om landegrenser. Dette er egoisme i stor skala. Vesten holder resten av verden nede, for at de (vi) skal ha det bedre. "Å dele" er nærmest et skjellsord.

 

Å tro at man holder resten av verden nede fordi vi selv produserer varer og tjenester som gjør at folk har det godt er veldig virkelighetsfjernt. Tenk deg på et gårdsbruk der en bonde produserer poteter. Det at han ene bonden greier å produsere mye og den andre lite betyr ikke det at den ene holder den andre nede. Vi deler også veldig, veldig mye. Det er også slik at man nesten ikke kan forvente det at andre skal dele det de selv arbeider hardt for, fordi de andre ikke greier å produsere i likt omfang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Forbannet på de som syter og klager men når valgdagen kommer gidder de enten ikke å dra å stemme eller stemmer av gammel vane.

 

Det er det virkelig mange av, det skal jeg si. :nei:

 

Målet med et samfunn burde være å eliminere flaks. Alle mennesker burde gis de samme sjansene, og alle burde ha samme startposisjon. Om så foreldrene dine er søppelplukkere eller toppolitikere. Det er urettferdigheten i vårt (globale) samfunn som gjør meg forbanna. Jeg trur mennesket er egoistiske av natur, og mener disse instinktene burde undertrykkes.

 

Vil da si at du har ganske gode tanker, og at du ligger veldig nært det kommunistiske samfunn, med de tankene.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det er menneskene i samfunnet jeg misliker. Mennesker som mangler empati ovenfor andre enn sine absolutt nærmeste. Folk som bare skal ha mer, mer, mer, og som driter i hvem de må tråkke på for å lykkes med det.

 

Det hjelper å tenke på at noen av disse menneskene faktisk kan være rammet av en psykisk lidelse, som gjør dem ute av stand til å forstå mellommenneskelige forhold.

 

Bare pass på at du ikke bruker sykeliggjøring av andre som hersketeknikk. Det er tilstrekkelig at du holder muligheten for sykdom åpen, men du trenger ikke å stille en diagnose.

 

Jeg trur mennesket er egoistiske av natur, og mener disse instinktene burde undertrykkes.

At mennesket har en egoistisk natur er et populært menneskesyn som står for fall. Les for eksempel denne artikkelen i Aftenposten, også nyttig informasjon i kommentarene: http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Tillit-og-egoisme-7393691.html

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Jeg hater det gjennområtne penge- og maktsystemet alle land har. Det samme mønsteret med penger og makt går igjen, hvor de krypa som får maktposisjoner har samme egenskaper hele gjengen. Verden er fcked opp fordi noen tillater det av egeninteresse, ikke fordi det er en nødvendighet.

 

Hater at vi lever i en illusjon, det finnes ikke demokrati i Norge. Bare fordi vi har mer penger å rutte med, er det vanskeligere å oppdage. Landet hadde vært annerledes og til det bedre om folket fikk tale!

 

Fuck the system!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Jeg blir irritert på mennesker som bor i verdens beste land og konstant syter og klager over de minste ting.

 

Jeg blir forbannet av de som tror at man må ha det bra i "verdens beste land å bo i" fordi noen statistikere fra en eller annen organisasjon har regna seg fram til det basert på enkelte kriterier. Det å bo i "verdens beste land" er ikke det samme som at alle har det godt i Norge. Man kunne faktisk hatt det mye bedre i plenty av andre land likevel, og hva om disse forskerne har feil kriterier?

Lenke til kommentar

Apropos NAV. Hater stigmaet rundt å motta penger derifra.

 

Det er en myte at folk NAVer. Hvem vil virkelig leve på en liten slant som holder akkurat til livets opphold, som i tillegg er skambelagt? Hadde de virkelig vært skikket for arbeid, så hadde nok mer penger, et sosialt arbeidsliv og kanskje en lidenskapelig jobb fristet mer? Folk er så forbanna trangsynte, og burde begynne å tenke selv.

 

Kanskje de dårlig integrerte utlendingene trives på det midlertidig, men det er en annen sak. Systemet som er dårlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Apropos NAV. Hater stigmaet rundt å motta penger derifra.

 

Det er en myte at folk NAVer. Hvem vil virkelig leve på en liten slant som holder akkurat til livets opphold, som i tillegg er skambelagt? Hadde de virkelig vært skikket for arbeid, så hadde nok mer penger, et sosialt arbeidsliv og kanskje en lidenskapelig jobb fristet mer? Folk er så forbanna trangsynte, og burde begynne å tenke selv.

 

Kanskje de dårlig integrerte utlendingene trives på det midlertidig, men det er en annen sak. Systemet som er dårlig.

enig, jeg fikk ikke noe fra nav. selv om jeg slet med angst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...