Gå til innhold

noen her inne som har fått publisert bilder på 1x.com?

Anbefalte innlegg

Personlig, så gir deg meg absolutt størst motivasjon å få positivt kritikk fra andre fotografer som jeg selv vet er flink eller som i det minste er gode på å ta den type bilder jeg liker(landskap, makro). Å få kritikk fra en god fotograf har større betydning, siden en god fotograf vet selv hva som er vanskelig å oppnå osv.

Men jeg ønsker også selvsagt å glede mennesker som ikke driver med foto, siden jeg har som et mål å kanskje kunne selge bilder på hobby basis. Hvis noen liker bildene mine så godt, at de kunne tenkt seg å henge dem på veggen, så gir det meg masse motivasjon. Men først og fremst, så ønsker jeg å presentere naturen på best mulig måte og inspirere andre til å sett mer pris naturen og dens detaljer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man trenger vel ikke gå over bekken etter vann egentlig, trykker man seg inn i Bildekritikken og ser hva slags bilder som får Liker og tilbakemelding her så kan jo alle ta bilder av feks fjærkrek på en gren og bli omgitt av stormende jubel, mens andre bilder som det er lagt ned tid til planlegging og gjennomføring blir avspist med nada.

Stock, Aitken og Waterman som enkelte kanskje kjenner igjen fra 80 tallet stod bak hits for artister som Kylie Minoque, Rick Astley, Samantha Fox, Judas Priest, Bananananananrama m/fler hadde en uke i UK 10 % av låtene på den offisielle singellista. Ene medlemmet ble intervjuet og da spurte reporteren hvordan det hadde vært om de hadde hele lista. Svaret overrasket kanskje noen, men var såpass greit at han svarte at da hadde det blitt jævla kjedelig å høre på radio...

Hadde vel også vært kjedelig om alle likte de tre samme bildene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes du hadde fine bilder, men er det kun det ene du linket til som har blitt godtatt for galleriet? Hvordan funker reglene der inne egentlig?

For kan jo se at du har lastet opp en del andre bilder også og etter min mening, så er det du linket til absolutt ikke det beste bildet i galleriet ditt=)

Takk for det Dan.

Kun det ene ja. På profilene kan man gå inn og se på "curated", det er de bildene som er godkjent.

Man laster opp bilder og kan sende inn ett bilde til jurering en gang i uka. Juryen består vel av subjektive individer, så hva som går gjennom går veldig på personlig smak hos hvem enn det er som vurderer bildene. Det som er litt irriterende er at man ikke får noen beskjed dersom bilder ikke blir godkjent, så man vet aldri når de eventuelt er forkastet.

Henning

Lenke til kommentar

Ser noen er misfornøyde med hvilken type kommentarer de får på bilder, men man kan jo ikke forvente kunstkritikk fra enhver som kommenterer på bildene man legger ut heller... Kommentarer som "bra bilde / flotte farger / fint lys" osv er helt ok spør du meg.

Personlig synes jeg det er hyggelig at folk gidder å ta seg tid til å kommentere bildene jeg legger ut.

Forøvrig er jeg enig i at det er kjekt å få gode tilbakemeldinger fra fotografer man selv liker, men jeg har ikke noe i mot "mannen i gata" av den grunn.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...