Gå til innhold

Klarer ikke legge inn WinXP


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har et problem med at innstallasjonen låser seg når jeg prøver å legge inn winxp. Den låser seg på forskjellige plasser i innstallasjoenen.

 

Har formatert sikkert 100 ganger og prøvd å lagt inn, men det samme skjer hver gang. En gang klarte jeg å fullføre en innstallasjon og kom inn i windows, la inn skjerkort drivere og chipsettdrivere og startet maskinen på nytt. Da klikka winxp logon greia og det kom opp noe slikt: File is missing og is corupt, C:windowssystem bla bla bla.

 

Kan ikke gjøre noe å må nøtt til å formatere igjen.

Er helt rådløs.

Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et asus hk og 3dblaster g4 ti4600 og maskinen liker ikke dette kortet så når jeg skal legge inn win fra scratch så henger den seg opp 6 ganger før jeg er kanskje heldig og det virker. Så prøv å se om det hjelper med et annet skjermkort under installasjon hvis ikke firmwareoppgradering, minnetest eller det andre hjelper.

 

Er det den samme filen som mangler hele tiden rens cdn og se etter riper. Er det brent cd så gi opp, bare kjøp det

Lenke til kommentar

Jeg hadde samma probleme,og det var ram som var corupt.Jeg fikk ikke installere WinXp,og hvis den klarte å innstallere,så ble windows ødelagt ved andre oppstart.Jeg prøvde WinME.Den klarte jeg å innstallere,men fikk masse corupt error.Windows klarte å ødelegge filer på hd på grunn av corupt ram.Så jeg tror det er ram som er probleme her.

Lenke til kommentar

For å være sikker på atdet ikke er RAM:

Kjør memtest 86 - http://www.memtest86.com/memt30.zip

 

Sjekk ellers IDE kabeler og tilkobling av disse

 

Som sagt: slet selv med å legge inn window med dette HK... vi kjøpte ny HD (kommer vel snart :shrug: ) for å se om det løser probet... gir tilbvakemld.

 

PS: I BIOS kn du velge en eller annen form for "IDE dely" ... et eller annet beregnet på trge disker etc. Kanskje det kan være noe?

Lenke til kommentar

hadde vel noe av det samme problemet jeg også. den låste seg helt når jeg skulle installere Windows, da kom jeg på at jeg kanskje skulle restarte biosen min, dvs. sette biosen til default settings, da slutta den å henge å alt funka fett etterpå. kanskje du burde prøve det?

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd med en annen tom harddisk.

Det gikk heller ikke.

Jeg prøvde med annet grafikkort og det gikk ikke.

 

Oppsumering:

Har prøvd ny ram, nytt grafikkort og ny harddisk.

Det som gjennstår da er cpu og hovedkort :)

Jeg har oppdatert BIOS og dobbeltsjekka alle ledninger.

 

Skal prøve med ny CPU senere. Og dersom det ikke går så vet ikke jeg hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...