Scaper_cs Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Heisann! Har et problem med at innstallasjonen låser seg når jeg prøver å legge inn winxp. Den låser seg på forskjellige plasser i innstallasjoenen. Har formatert sikkert 100 ganger og prøvd å lagt inn, men det samme skjer hver gang. En gang klarte jeg å fullføre en innstallasjon og kom inn i windows, la inn skjerkort drivere og chipsettdrivere og startet maskinen på nytt. Da klikka winxp logon greia og det kom opp noe slikt: File is missing og is corupt, C:windowssystem bla bla bla. Kan ikke gjøre noe å må nøtt til å formatere igjen. Er helt rådløs. Noen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Kan hende du har noe løka ram, eller annen defekt hardware. Har du overklokket ? Lenke til kommentar
svaamaas Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hardisken din funker antagelevis ikkje meir. Naar du formaterer hardisken, kjem det melding om bad sector eller noko saant ??? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Slet/sliter med noe av det samme med samme hk bare v2.0 ... skal prøve med ny HD da den gamle virkelig er gammel ... har selv testet ram, CPU etc og funet alt i orden... Oppdater BIOS og prøv igjen? BTW: Ny HD? Edit: Så ikke posten over .. men tror vi tenker det samme Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 En kammerat hadde akkuratt det samme probbe så ringte han meg så tok jeg og updata biosen hans så var alt perfekt! så prøv med en bios update Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg må bare istemme med mobil_brukeren og JEG76, det kan lønne seg med en bios oppdatering. Jeg kjøpte nylig en brukt maskin, den hang seg hver gang i Windows installeringen. Etter å ha flashet biosen så gikk alt som en drøm. Det var dog et helt annet HK. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Har et asus hk og 3dblaster g4 ti4600 og maskinen liker ikke dette kortet så når jeg skal legge inn win fra scratch så henger den seg opp 6 ganger før jeg er kanskje heldig og det virker. Så prøv å se om det hjelper med et annet skjermkort under installasjon hvis ikke firmwareoppgradering, minnetest eller det andre hjelper. Er det den samme filen som mangler hele tiden rens cdn og se etter riper. Er det brent cd så gi opp, bare kjøp det Lenke til kommentar
Scaper_cs Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 hmm! har nettopp oppdater til nyeste bios! rammen skal funke fint. CPU oxo. Har ikke prøvd med et annet grafikkort, kan prøve det i morra. Men trur dere kanskje harddisken kan være gåen? Er litt rart, siden jeg var inne i windows en liten stund. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Gjentar meg selv nå, så vennligst svar: Gammel HD? Lenke til kommentar
msh Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg hadde samma probleme,og det var ram som var corupt.Jeg fikk ikke installere WinXp,og hvis den klarte å innstallere,så ble windows ødelagt ved andre oppstart.Jeg prøvde WinME.Den klarte jeg å innstallere,men fikk masse corupt error.Windows klarte å ødelegge filer på hd på grunn av corupt ram.Så jeg tror det er ram som er probleme her. Lenke til kommentar
Scaper_cs Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2003 Nei! ikke gammel HD Er en WD 80 gig 5400rpm. er kanskje 6mnd+ Nei, desverre, trur ikke det er ram. Har prøvd med en annen ram, og det skjedde det samme! Lenke til kommentar
wasser Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Bytt ide kabel til hd og last failsafe i bios, det hjelper skal du se. Etter innstallasjon så sett bios tilbake til ordinære instillinger Prøv dette, har selv opplevd dette flere ganger. Lenke til kommentar
p1raya Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 hey stig, bo herno, ser du har prøvd det meste annet, så jeg tar de mest grunnleggende tingene, har du prøvd flere xp-cder? Har opplevd samme prob når en en brent cd har vært ødelagt, og flere av pakkene er feil på. Lenke til kommentar
Scaper_cs Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Har prøvd to cder! Den ene kom jeg lenger med enn med den andre Men skal prøve med failsafebios innstillinger no, så får vi se. Skal oxo prøve med en annen harddisk. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 For å være sikker på atdet ikke er RAM: Kjør memtest 86 - http://www.memtest86.com/memt30.zip Sjekk ellers IDE kabeler og tilkobling av disse Som sagt: slet selv med å legge inn window med dette HK... vi kjøpte ny HD (kommer vel snart ) for å se om det løser probet... gir tilbvakemld. PS: I BIOS kn du velge en eller annen form for "IDE dely" ... et eller annet beregnet på trge disker etc. Kanskje det kan være noe? Lenke til kommentar
L.. Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Har du prøvd å bytte cd'rommen?? Hos meg er den ene ikke god nok til å installere xp med. Samme feil. Mens den andre går helt knirkefint. Lenke til kommentar
Jehro Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Har opplevd det samme selv. Fikk til å legge inn Win Xp etter å ha koblet hardisken over på den andre IDE-porten før installsjonen. Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 hadde vel noe av det samme problemet jeg også. den låste seg helt når jeg skulle installere Windows, da kom jeg på at jeg kanskje skulle restarte biosen min, dvs. sette biosen til default settings, da slutta den å henge å alt funka fett etterpå. kanskje du burde prøve det? Lenke til kommentar
Scaper_cs Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Da har jeg prøvd med en annen tom harddisk. Det gikk heller ikke. Jeg prøvde med annet grafikkort og det gikk ikke. Oppsumering: Har prøvd ny ram, nytt grafikkort og ny harddisk. Det som gjennstår da er cpu og hovedkort Jeg har oppdatert BIOS og dobbeltsjekka alle ledninger. Skal prøve med ny CPU senere. Og dersom det ikke går så vet ikke jeg hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
p1raya Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Det som løste mitt problem var å sjekke jumper settings på hden, endret fra singeldrive til master. Så funka alt som det skulle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå