Gå til innhold

hvordan tjene på import av forskjellige ting?

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg og faren min vurdere det å importere ting, da er det mest tanke på sverd, kniver osv (utstilling) fra asia et sted, også selge de videre her i Norge med profitt.
kom gjerne med tips til ting å importere som kan være lettere!

Men hvordan gjør man det egentlig?
Finne et sted som selger hit billig, for så å selge videre med fortjeneste her?

Ligger det noen penger i denne ideen?

Endret av Rubenevo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo noe mange gjør allerede.

Men å tjene særlig tror jeg ikke er lett, dette grunnet mye konskurranse, og pga folk kan kjøpe billigere på nettet selv.

Hva kan jeg gjøre for å starte i det små, men evt kunne bygge opp til å leve av det da? :)

Kan da være bildeler, utstillingting, biler, båter, ALT!

Lenke til kommentar

Potensialet er fortjeneste ganger etterspørsel. Det hjelper ikke å importere en Van Gogh til 500 millioner hvis det ikke er noen som vil kjøpe den. Ei heller hjelper det å selge en million av noe dere bare tjener en krone på, fordi dere ikke har noe distribusjonsapparat som kan gjøre jobben for mindre enn en krone.

Har dere noen formening om hvor mange i Norge som kan tenke seg å kjøpe et utstillingssverd? Det høres ut som en såpass spesiell "vare" at de som samler på dem allerede kjenner de utenlandske selgerne som dere ville handlet av.

Det andre problemet er markedsføring. Hvordan skal folk få vite om sverdsalget deres? Dere kan annonsere, men det koster penger som må trekkes fra fortjenesten. Dere kan starte en fysisk butikk, men der er det beliggenhet som teller, og beliggenhet er dyrt.

Så dette må dere fortelle oss først: Hvor mye koster et slikt sverd eller kniv i innkjøp? Hvor skal dere kjøpe dem fra? Hvem er konkurentene deres her i landet? Hvem er kundene, og hvor stort er markedet?

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...