donkeystealing Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Har nettopp satt inn nye deler. Vet ikke om jeg gjorde det riktig med viften. Det står cpu fan error når jeg starter opp. Viften snurrer normalt og idle temp ligger rundt 30c med litt under 580RPM på viften, ser på BIOS. Har ingen CPU_OPT_FAN. Måleren har rød farge, den er på rundt 580RPM Brukte arctic silver 5 kjølepasta, tror ikke jeg brukte for lite eller mye. Så på video på youtube som sa at den metallribba under hovedkortet skulle være utover på en intel setup. Hva er normale temperaturer og er det noe viftefeil, eller har jeg muligens montert feil eller satt feil kjølepasta? Lenke til kommentar
donkeystealing Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Nå fikk jeg nettopp blåskjerm under start, men lurer på om det er pga første startup av windows? Er på startup repair greia nå. Kjører windows 7. Lenke til kommentar
donkeystealing Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2014 Jeg klarer ikke å installere windows7 på nye oppsettet. Har prøvd med DVD og USB extern HD. Har prøvd å sette opp forskjellige boot orders, og jeg satt nettopp på full initialization USB. Har prøvd å connecte USB HD både bak og i front porter. Har fortsatt gamle HD med win7 på den, men den blåskjermer konstant. Den streken "_" hopper litt rundt oppe i venstre hjørnet også prøver den å starte windows fra gamle disken igjen. Startup repair gjør ingenting. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Kan du gi litt mer info om oppsettet? Hovedkort, CPU, RAM etc. Det at du får 580 rpm i rødt i BIOS kan tyde på at noe er galt oppsatt med viftekontroll i BIOS. Jeg har Asus HK og har fått 580 rpm p\å CPU_OPT fan, men den er ikke tilkoblet. Lenke til kommentar
donkeystealing Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2014 ASUS z87 GEFORCE GTX760 CORSAIR Vengeance 8GB 1600MHZ Intel core i5 4670 212 EVO kjøler Coirsair VX 550W Har ikke forandret på noe i BIOS, bortsett fra BOOT greier. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 30 grader i BIOS høres rett ut, at det kun blir registert 580 rpm kan være en tilfeldighet. Minimum rpm på den viften er 600. Du snakker om gammel hard disk, hvilken annen disk har du? Og du må prøve å koble disken (ha kun en hard disk i når du skal installere) til SATA port 1 på hovedkortet. At det er en strek oppe i venstre hjørnet, tyder på at BIOS leter etter oppstartsmedia. Du kan også prøve å resette BIOS til Default. Lenke til kommentar
donkeystealing Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2014 Jeg klarte å installere windows 7 nå. Alt ser ut til å fungere normalt, holder på å installere drivere, skal holde øye med CPU temp den nærmeste tiden. Så lenge den snurrer er det vel kanskje normalt, og så lenge temperaturene ikke går for høyt (hva er normale temperaturer for factory clock under load med 212 Evo?). Lenke til kommentar
otl Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Det med cpu fan error får jeg også hvis jeg ikke går inn i bios, under cpu fan monitor? og velger ignore. Tror når viften kommer under 600rpm så dukker dette opp, uten å si det 100% for sikkert. Selv bruker jeg nf f12 pwm vifter på cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå