mariusberg89 Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Heisann. Jeg er ferdig med mine to år som it-student, begrenset hva jeg fikk ut av det så jeg har bestemt meg for å ta sertifiseringer og da tenkt og starte med Windows sine da de er mest grunnelgende før jeg går over på vmware osv. Spørsmålene mine blir da følgende. Nå når jeg skal ta sertifiseringer, burde jeg hoppe rett på den siste 2012 versjonen? man får vel kanskje ikke sertifiseringer på forrige versjon uansett? Hørt mye bra om glasspaper så tenkte jeg skulle ta sertifiseringene der, starte med server også gå over til office 365. Før jeg bestiller testene så må jeg jo lese meg opp litt.. Hva anbefales da? har hørt litt om Microsoft Virtual Academy, men virker litt rotete for min del å navigere rundt der og jeg fant bare videoer med info om tjenestene, ikke noe om installasjon, konfigurasjon osv.. Er det da bedre og heller bestille noen bøker å lære av de? Hva anbefaler dere her? Takker for svar, og godt nyttår btw... - mariusberg89 Lenke til kommentar
gather Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Hvordan man lærer bra er veldig individuelt. Ikke bare fra person til person, men også fra tema til tema. For eksempel kan noe være greit å lære ved å lese bøker, mens annet kanskje læres best ved undervisning eller å bare prøve seg frem på egenhånd. Når det gjelder Microsoftsertifiseringene så har jeg hørt at du må kunne det aller meste innen området da det fort kan dukke opp spørsmål fra alle deler av området selv ting som ikke så ofte er i bruk. (det har forsåvidt også dukket opp på practice testene jeg har tatt). Microsoft press har en del gode bøker som er direkte koblet opp mot sertifiseringene som gir deg ett greit overblikk over hva som er pensum. Jeg kan også anbefale MeasureUp sine tester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå