foenix Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 (endret) Etter at et lynnedslag ødela skjermkortet mitt (overspenningen kom inn på tv-en som var koblet til dette) og jeg satt inn et eldre og tregere kort fikk jeg maskinen til å fungere igjen, men jeg får den ikke lenger inn i hvilemodus. Ikonet for hvilemodus er bleket ned og det går ikke an å klikke på det. Er det mulig at det er noe mer enn skjermkortet som har gått i stykker? Kan deler av hovedkortet også være ødelagt? Endret 3. januar 2014 av dagfinn99 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) Du kan jo forsøke å gå inn på kontrollpanel velg legg til programmer i windows. Se om du finner en mulighet til å aktivere denne funksjone ved å laste det inn på nytt.I verste fall, kan det hende at stby spenningen 12 Volt er borte pga lynnedslaget. Da må du få reparert poweret ditt, det er en 5 watts motstand som kan har røket. Denne motstanden benyttes kun når maskinen går i dvale. Forsvinner spenningen, så kan ikke maskinen gå i dvalemodus. Jeg har sett pcer som har hatt tilkolet masse stæsj, så mye at denne motstanden har røket pga overbelastning. Det kan være at mange bruker USB til å lade opp mobiltelefonen, pluss at de har andre dongler hengende på i samme farten. Når du da setter maskinen i dvale, så må alt strømmen gå over en dropp motstand, som besørger at en pc kan gå i dvale. Er denne dropmotstanden gått føyken, så kan heller ikke maskinen settes i dvalemodus. Stod din pc i dvale da lynet slo ned? BmOnline Endret 4. januar 2014 av BmOnline Lenke til kommentar
foenix Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2014 Jeg kjører maskinen nå foreløpig med et gammelt tregt skjermkort som jeg ennå ikke har lagt inn driver til. Jeg har bestillt et nytt kort og venter derfor med å innstallere driver. Kan dette være årsaken? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Ja, det er mulig at dette er årsaken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå