Gå til innhold

Ny gaming pc til max 10 k (Bang for the buck)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har for første gang i løpet av mitt korte liv bestemt meg for å bygge PC selv. Trenger å ha en grei stasjonær stående som kan brukes til gaming og skolearbeid og kan oppgraderes ved behov.

 

Tok en titt på "Bang for the buck"-oppsettet (https://prisguiden.no/liste/132653), og med min begrensete kunnskap for hardware ser det ut som et greit oppsett. Eier en 2TB HDD disk fra før av, og kan også kjøpe Corsair CX600 for en billig penge gjennom jobben (Vil denne holde til komponentene?).

Det trengs vel også vifter til prosessoren?

 

Vil gjerne at maskinen er i stand til å kjøre tyngre spill.

 

Trenger også en skjerm, tenker på en litt rimilig type, denne må også gå innenfor budsjettet. Mus og tastatur har jeg.

 

Takk på forhånd.

Endret av Muffinss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok anbefalt minimum 750 watt PSU for spessielt spill og videoredigering gjerne om du vil overklokke litt også. Helst kjøp TX samt HX eller AX.

 

Kabinett og hovedkort er bare å velge ut i fra hva du trenger, er stort sett størrelse og USB3 støtte sant utsende på kabinett som er størst forskjell.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takk :)

 

Mulig jeg bare går for "Bang for the buck"-oppsettet og hiver inn vifta du nevnte og en skjerm. Bestiller dere som oftest fra samme side eller blander dere ut ifra prisguiden? Føler det er litt ugunstig å bestille fra mange nettsteder da det sikkert kommer til å føre til at det er noe som ikke kommer eller blir veldig forsinket, på en annen side er det sikkert litt cash å spare.

Lenke til kommentar

Takk :)

 

Mulig jeg bare går for "Bang for the buck"-oppsettet og hiver inn vifta du nevnte og en skjerm. Bestiller dere som oftest fra samme side eller blander dere ut ifra prisguiden? Føler det er litt ugunstig å bestille fra mange nettsteder da det sikkert kommer til å føre til at det er noe som ikke kommer eller blir veldig forsinket, på en annen side er det sikkert litt cash å spare.

Har sett en del gode tilbud på Dustin i det siste, anbefaler og ta en titt der. De har også gratis frakt på varer over 3000. :)

Lenke til kommentar

Lest litt om xfx kortene. Sliter fortsatt med VRM tempen ser jeg. Så at det var passe avslag på kortene men når det er så dårlig kjøling velger jeg å stå over.

 

Kan ikke si meg helt enig. Siden dette er et så kalt "Originalt" kort, så er det ikke noe forskjell på den fra f.eks gigabyte. Det er når det er snakk om aftermarket at det er forskjell. Alle "Originale" kort sliter med varme. Endret av FreeGameFinder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...