Muffinss Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 (endret) Hei, Har for første gang i løpet av mitt korte liv bestemt meg for å bygge PC selv. Trenger å ha en grei stasjonær stående som kan brukes til gaming og skolearbeid og kan oppgraderes ved behov. Tok en titt på "Bang for the buck"-oppsettet (https://prisguiden.no/liste/132653), og med min begrensete kunnskap for hardware ser det ut som et greit oppsett. Eier en 2TB HDD disk fra før av, og kan også kjøpe Corsair CX600 for en billig penge gjennom jobben (Vil denne holde til komponentene?). Det trengs vel også vifter til prosessoren? Vil gjerne at maskinen er i stand til å kjøre tyngre spill. Trenger også en skjerm, tenker på en litt rimilig type, denne må også gå innenfor budsjettet. Mus og tastatur har jeg. Takk på forhånd. Endret 3. januar 2014 av Muffinss Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 (endret) Ville nok anbefalt minimum 750 watt PSU for spessielt spill og videoredigering gjerne om du vil overklokke litt også. Helst kjøp TX samt HX eller AX. i5 4670k AMD Radeon R9 280X 8 GB DDR3 ram samme hvilket Cooler Master Hyper 212 Evo CPU er en god og billig om du ikke skal overklokke mye i starten. Kabinett og hovedkort er bare å velge ut i fra hva du trenger, er stort sett størrelse og USB3 støtte sant utsende på kabinett som er størst forskjell. Endret 3. januar 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Takk Mulig jeg bare går for "Bang for the buck"-oppsettet og hiver inn vifta du nevnte og en skjerm. Bestiller dere som oftest fra samme side eller blander dere ut ifra prisguiden? Føler det er litt ugunstig å bestille fra mange nettsteder da det sikkert kommer til å føre til at det er noe som ikke kommer eller blir veldig forsinket, på en annen side er det sikkert litt cash å spare. Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Takk Mulig jeg bare går for "Bang for the buck"-oppsettet og hiver inn vifta du nevnte og en skjerm. Bestiller dere som oftest fra samme side eller blander dere ut ifra prisguiden? Føler det er litt ugunstig å bestille fra mange nettsteder da det sikkert kommer til å føre til at det er noe som ikke kommer eller blir veldig forsinket, på en annen side er det sikkert litt cash å spare. Har sett en del gode tilbud på Dustin i det siste, anbefaler og ta en titt der. De har også gratis frakt på varer over 3000. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 (endret) Har sett en del gode tilbud på Dustin i det siste, anbefaler og ta en titt der. De har også gratis frakt på varer over 3000. Var noe de ikke hadde inne. Ser dette greit ut? https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1332571&su=5EA51A1A-05EE-4F77-9822-39168DA19DB2 Endret 3. januar 2014 av Muffinss Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Var noe de ikke hadde inne. Ser dette greit ut? https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1332571&su=5EA51A1A-05EE-4F77-9822-39168DA19DB2 Det der er ikke noe spillskjerm, 6ms er mye. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Ah. Min feil. What about now? Lenke til kommentar
otl Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Lest litt om xfx kortene. Sliter fortsatt med VRM tempen ser jeg. Så at det var passe avslag på kortene men når det er så dårlig kjøling velger jeg å stå over. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Too bad, fin pris på det. Skifte over til Gigabyte? Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2014 Holder det med 750w til delene som er lagt inn nå? Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Holder det med 750w til delene som er lagt inn nå? Ja. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2014 Aight! Mange takk for god hjelp. Da var det bestilt Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) Lest litt om xfx kortene. Sliter fortsatt med VRM tempen ser jeg. Så at det var passe avslag på kortene men når det er så dårlig kjøling velger jeg å stå over. Kan ikke si meg helt enig. Siden dette er et så kalt "Originalt" kort, så er det ikke noe forskjell på den fra f.eks gigabyte. Det er når det er snakk om aftermarket at det er forskjell. Alle "Originale" kort sliter med varme. Endret 4. januar 2014 av FreeGameFinder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå