Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bmw 5 serie

B17a

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Jeg vet også "venner og kjente" som har fått sparke som verksmester pga Eu-godkjenning av biler pr tlf og internett og Gud vet hva. Han fikk sparken rimelig raskt når dette ble oppdaget av verkstedet/kom ut i avisa. Og det var vel fortjent det.

Dette hører med i 90% av de historiene jeg har hørt også, men det endrer ikke det faktum at det er mulig å gjøre EU-godkjenningen over telefon.
Lenke til kommentar

Jeg er litt nysgjerrig på hvem som anbefaler dette og hvorfor det anbefales.

Fordi det er et mye enklere oppsett, rent teknisk. Man trenger ikke bygge om eksossiden. ESS lager ferdige kit til bilen osv.

Ellers er jeg til dels enig med Snylter. 170 er litt knapt i E39, som er en forholdsvis tung bil. Jeg gikk fra E36 med 3l til E39 2,2 170, og solgte bilen etter en stund pga. motorstørrelsen.

Om du går fra en bil med 130hk er nok saken annerledes da.

Lenke til kommentar

Fordi det er et mye enklere oppsett, rent teknisk. Man trenger ikke bygge om eksossiden. ESS lager ferdige kit til bilen osv.

Ellers er jeg til dels enig med Snylter. 170 er litt knapt i E39, som er en forholdsvis tung bil. Jeg gikk fra E36 med 3l til E39 2,2 170, og solgte bilen etter en stund pga. motorstørrelsen.

Om du går fra en bil med 130hk er nok saken annerledes da.

Pluss at med skrupressa fra ess får du maks ladetrykk ved ca 2000rpm, noe som er en fordel.

I en så stor og tung bil er det aller helst bunndraget som svikter, og derfor bør man gå for større slagvolum for bedre bunndrag. En 520 er tragisk lat før 4000rpm. En 525 går betraktelig bedre på lavere turtall og ikke minst høyere enn 2 litern. Sats på facelift, da får du m54 blokka med dobbelvanos og bedre bunndrag. Har motoren noen km på seg så anbefales det og overhale vanosen da denne kan gi dårligere bunndrag om den er slitt.

Ellers er dette veldig komfortable og gode biler, m54 motoren i faceliften er generelt en motor med lite problemer, og holder leeeenge med jevnlig vedlikehold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...