Snylter Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Bilen hadde en feil og det var gåen abs sensor, men er vell ikke store jobben å få fixet. Det kan utmerket godt også være annet enn sensoren som er defekt. Jeg ville ikke kjøpt en bil med en slik feil uten å få den utbedret før kjøp. Kjøp en E39 M5 så slipper du fint problemet med å være en sinke i trafikken. Selv med 170 hk så er man ikke akkurat flaskehalsen på norske veier. Men å tyne motoren litt for å få en akseptabel fremdrift var ny for meg? Lenge siden jeg faktisk ga full spiker for å få flyttet på E60'n for å holde med i trafikken. Men er man av typen som skulle vært fremme før man dro, så må man tyne 520'n litt for å kjøre forbi alle hele tiden. Jeg er helt korrekt av typen som gjerne skal forbi fremfor å ligge bak sinker. Da er det en fordel å ha litt motor, og det er enorm forskjell på 520 og 525, større enn hva rene hk skulle tilsi. (Det skyldes nok helt klart momentet) Vil vell tro med 170hk skal det veldig mye til for å være en sinke i trafikken. har kjørt biler med under 130hk og selv de henger med, selvom det er kjedelig Det er jo ikke å ikke være sinke som er viktig, med slike kriterier kunne man jo valgt en Passat 1,6TDi.. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Pass på rust i utsatte steder som bagasjeluka og andre typiske steder. Har selv en 2001 E39 530i og det er fine biler som tar seg godt ut, selv idag. Må selge min snart, og det blir ikke morsomt. Lenke til kommentar
B17a Skrevet 5. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2014 er det mulig å sette inn turbo i en rekkesekser? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Hvorfor skulle ikke det være mulig? Les workloggene på bimmers.no, er mange interessante turbobygg der Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Det er fullt mulig ja, men kan by på utfordringer ved EU-kontroll fremover. Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 På de rekkesekserne anbefales det at man heller monterer kompressor, enn turbo. Men ny ESS kompressor koster for mere enn bilbudsjettet ditt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 EU-kontroll er null stress med den rette kontrolløren.. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 På de rekkesekserne anbefales det at man heller monterer kompressor, enn turbo. Men ny ESS kompressor koster for mere enn bilbudsjettet ditt. Jeg er litt nysgjerrig på hvem som anbefaler dette og hvorfor det anbefales. Lenke til kommentar
B17a Skrevet 5. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2014 takker for svar igjen Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 EU-kontroll er null stress med den rette kontrolløren.. På hvilket grunnlag kommer du med denne påstanden? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Erfaringer fra venner og kjente. Lenke til kommentar
B17a Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 vært og sett på 3 forskjellige e39 med rekkesekser idag, prøvde den ene med en kompis og vi var begge enige om at bilen var ikke lat, men heller ikke veldig sprek. skulle gjerne hatt noe med littegrann mere futt i da har jo selvfølgelig 2,5l og 2,8l med 193hk da. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 3-serien er jo en hel del mer sportslig bil, men du er fast bestemt på E39? Jeg har hatt E46 og kjører nå E92, det er jo noe helt annet enn E39en til faren min. Men E39 er en flott og meget god bil, så for all del. Lenke til kommentar
B17a Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 kunne godt hatt en e46, men med minimum 170hk rekkesekser, finner ikke altformange av dem ute på finn til under 70k, som ikke er helt grisekjørt Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Ja, ser den. Er vel mye dårlig der ute i den prisklassen, spesielt med 3-serie. Lenke til kommentar
B17a Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 mhm, men det at e39 2,2l ikke er så sprek som jeg hadde trodd eller ønsket gjør meg veldig usikker på om jeg skal selge bilen min og kjøpe en sånn nå, eller hva jeg skal gjøre. Har enkelt og greit kriterie å ha bakhjulstrekker med litt futt i. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Erfaringer fra venner og kjente. Jeg vet også "venner og kjente" som har fått sparke som verksmester pga Eu-godkjenning av biler pr tlf og internett og Gud vet hva. Han fikk sparken rimelig raskt når dette ble oppdaget av verkstedet/kom ut i avisa. Og det var vel fortjent det. Lenke til kommentar
B17a Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Er 2,5 literen sprekere en 2.2l literen? og hvor mye forskjell er det på bensinforbruket ? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 2,5 som i 525i oppleves som en helt annen bil ytelsesmessig, til tross for at forskjellen i antall hk ikke er voldsom. Den har rett og slett fått det lille den trenger for å bli ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå