bowelripper Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Hei, og godt nyttår! Har et problem på mitt trådløse hjemmenettverk. Det er veldig ustabilt når jeg er koblet til det med min mobil (Xperia ZR). F.eks. stopper YouTube-videoer plutselig og jeg må spole litt frem for at den skal laste på nytt. Kommentarer (og sikkert andre ting) på Facebook tar ofte veldig lang tid å laste inn. Ruters app bruker lang tid på å oppdatere og det samme gjelder nettsider. Rett og slett ustabilt. På PC-en som er koblet til samme nettverk, eksisterer ikke disse problemene. Mobilen har også fungert normalt på andre nettverk, noe som tyder på at problemet ikke ligger der. Ruteren jeg har er Asus RT-G32 (B1).Noen som tror de vet årsaken og kan hjelpe? Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Skiftet kanal i ruteren fra "auto" til 13 og nå er nettet normalt på mobilen, men tregt på PC-en! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Kanal 12 og 13 funker dårlig på en del dingser. Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Hmm, ok, men har kanalvalget ellers noe å si? (Er det like greit å bare ha den på auto?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Enkelte dingser liker ikke at kanal byttes heller. Installer inSSIDer på en PC eller Andriod og se hvor det er mest ledig der du bor, og velg en kanal i det området. Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Vel, var færrest på 13, derfor valgte jeg den, men får prøve en annen, da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Er nok en grunn til at det er mest ledig på 12 og 13. Disse kanalene benyttes ikke i USA, og er derfor ikke støttet av en del dingser. Måtte bytte selv hjemme, en av de bærbare spillemaskinene virket ikke. Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Har satt den på 11 nå, men nå er det tilbake til det gamle. Altså, normalt nett på PC-en, ustabilt på mobilen. Så ikke vet jeg hva det skyldes. Takk for innspill! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Da er det vel nabonett som forstyrrer. Anbefaler å bytte til en router som støtter dual-band, det er mye bedre plass på 5 GHz-båndet, og de fleste nyere dingser støtte dette. Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Uff, småkjipt å måtte investere i ny ruter, men det må vel til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Trenger ikke være dyrt, her har du en dualband som støtter AC til under 400: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1871940 Her har du en liste over alle som har dual band (men ikke nødvendigvis AC): http://www.prisjakt.no/category.php?l=s154473254&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå