Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt nett på mobilen

Anbefalte innlegg

Hei, og godt nyttår!

Har et problem på mitt trådløse hjemmenettverk. Det er veldig ustabilt når jeg er koblet til det med min mobil (Xperia ZR). F.eks. stopper YouTube-videoer plutselig og jeg må spole litt frem for at den skal laste på nytt. Kommentarer (og sikkert andre ting) på Facebook tar ofte veldig lang tid å laste inn. Ruters app bruker lang tid på å oppdatere og det samme gjelder nettsider. Rett og slett ustabilt. På PC-en som er koblet til samme nettverk, eksisterer ikke disse problemene. Mobilen har også fungert normalt på andre nettverk, noe som tyder på at problemet ikke ligger der. Ruteren jeg har er Asus RT-G32 (B1).

Noen som tror de vet årsaken og kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Enkelte dingser liker ikke at kanal byttes heller. Installer inSSIDer på en PC eller Andriod og se hvor det er mest ledig der du bor, og velg en kanal i det området.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Er nok en grunn til at det er mest ledig på 12 og 13. Disse kanalene benyttes ikke i USA, og er derfor ikke støttet av en del dingser. Måtte bytte selv hjemme, en av de bærbare spillemaskinene virket ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Da er det vel nabonett som forstyrrer. Anbefaler å bytte til en router som støtter dual-band, det er mye bedre plass på 5 GHz-båndet, og de fleste nyere dingser støtte dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...