Gå til innhold

Ødelagt kontakt på Samsung tap 3 10"


Mr_Tiger

Anbefalte innlegg

Har vært litt uheldig og ødelagt kontakten til et samsung tab 3 10" nettbrett.(microusb-kontakten)

Noen som vet om det er mulig å bytte ut denne kontaktet selv og hvor jeg evt. kan kjøpe en ny kontakt?

Eller om noen som vet hvor mye det koster å sende den på reperasjon for å bytte kontakten?

 

Håper noen kan hjelpe meg, guttungen er litt lei seg for at nettbrettet ikke kan brukes nå:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler deg sterkt å ikke gjøre dette selv. Du burde enten ta kontakt med butikken der du kjøpte den eller ta kontakt direkte med Samsung norge gjennom telefon. Kostnader kan variere men tviler på at det overstiger kr 500,- Husk å spørre om kostnader FØR du sender den inn til service. Du kan evt. prøve å få det på garanti/reklamasjonen. Hvor skadet er kontakten? er det en fysisk skade eller virker den bare ikke? Hvis den er kjøpt hos en av de store butikkjedene tar de det ofte på egen regning. Har f.eks selv hatt mange gode erfaringer med Expert. Alt handler om hvordan man ordlegger seg når man snakker med kundebehandleren.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg sterkt å ikke gjøre dette selv. Du burde enten ta kontakt med butikken der du kjøpte den eller ta kontakt direkte med Samsung norge gjennom telefon. Kostnader kan variere men tviler på at det overstiger kr 500,- Husk å spørre om kostnader FØR du sender den inn til service. Du kan evt. prøve å få det på garanti/reklamasjonen. Hvor skadet er kontakten? er det en fysisk skade eller virker den bare ikke? Hvis den er kjøpt hos en av de store butikkjedene tar de det ofte på egen regning. Har f.eks selv hatt mange gode erfaringer med Expert. Alt handler om hvordan man ordlegger seg når man snakker med kundebehandleren.

Vel, hørte med Elkjøp og de skulle ha 2500kr får å bytte kontakten...det blir ikke aktuelt, brettet koster jo mindre enn det.

Hvis det er slike priser som gjelder gjør jeg heller jobben selv.

Ingen som vet hvor jeg kan få kjøtp en slik kontakt?

 

Tviler på at jeg får noe på garanti, dette er en feil som har oppstått p.g.a at kontakten har blitt presset får hardt inn feil vei. Er en gutt på 5 år som eier denne:)

Dette er vår feil og vil ikke belaste feilen over til lefdal som jeg kjøpte nettbrettet av.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom du er litt fingerferdig, kan du åpne brettet og se om det er noe du kan ordne selv. Det KAN være at det ikke er bare kontakten som er skadet, men også elektronikken den er festet til. Du risikerer å ødelegge det, men sjansen er stor for at det blir billigere å kjøpe et nytt uansett. Denne for eks: http://www.euronics.no/Produkter/Data/Nettbrett/ASUS-MeMo-Pad-ME102A-HD-10.1-Nettbrett som har 4 CPU-kjerner (mot Tab 3 10.1 sine 2) og har gunstig pris.

Lenke til kommentar

Hele hovedkontor må byttes så ja det er reeel pris

Fint om du vet hva du snakker om før du kommer med innlegg, det du sier er feil og det forstår sikkert de fleste.

Kontakten er en egen enhet som er koblet til hovedkortet med en filmkabel. Denne enheten/kontaktet kan fint byttes ut med en ny, men jeg håpet på at noen solgte den her i nærheten eller Norge.

Lenke til kommentar

Men hvorfor hørte du med elkjøp når det er lefdal du har kjøpt den av?

Det var frua som var der, hun viste ikke at det var lefdal jeg hadde kjøpt det. Snakket med lefdal også, der skulle de ha 1500-1800kr, men ha ga meg et telefonnummer under bortet som han anbefalte meg å ringe:) Fikk ikke ringt i går siden det var stengt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...