Gå til innhold

Problemer med å sette sammen ASUS-laptop igjen (skruer)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg fulgte videoen nederst i posten da jeg skrudde min ASUS N55SF fra hverandre. Problemet jeg sitter igjen med, er at det virker som om jeg har blandet sammen noen av skruene - selv om jeg ikke klarer å se forskjell på de.

[ GALLERI SOM VISER SKRUENE OG DER JEG HAR PROBLEMER MED Å FINNE KORREKT SKRUER ]

De tre nederste bildene viser skruene:

a) En lengre og tynn en

b) 8 små som er lyse

c) alle de små svarte

d) to svarte som er litt lengre og litt tykkere enn c)

(that's what she said)

Men, problemet er om dere ser på de to øverste bildene:

Bilde 2: Dette er under dekselet for høyttalerne og skruene befinner seg rett til siden for høyttalerne. (Sånn cirka 6:00 i youtube-klippet)

Bilde 1: Dette er på baksiden og midt-midten. På youtube-klippet ved 2:34, skrur han ut disse to som skal være her, men disse to setter han for seg selv og derfor tenker jeg egentlig at de d)-skruene skal her.

Det virker som om begge d)-skruene passer perfekt i disse 2*2 hullene, men c)-skruene passer ikke inn i noen av de. Alle c)-skruene virker 99% identisk (noen med litt mer sånn blåfarge på seg) og jeg kan ikke fatte at det skal være noen størrelsesforskjell. Det eneste som virker logisk, er at jeg har mistet noen skruer, men for det første, så kan jeg ikke huske å ha skrudd ut mer enn to sånn d)-skruer og jeg var også veldig nøye med å ikke miste noen.

Tenker å telle antall skruer personen fra Youtube-klippet tar ut, og telle hvor mange jeg har igjen. Jeg talte antall skruehull jeg så og sammenlignet med antall skruer jeg hadde igjen, og da stemte det perfekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg sett videoen, men ofte om skruer ikke passer helt, så kan det tyde på at noen klips ikke er helt trykka sammen, evt om dem er til tastaturet så kan det hende du må klemme tastaturet litt ned mens du skrur, for at dem skal få tak.

Evt kan det hende at mutterfestene har blitt ødelagt, om skruene bare går rundt uten å ta tak.

Dette er bare forslag ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...