Gå til innhold

Liberalisme og eiendomsrett


Anbefalte innlegg

Politiet i dag har selvfølgelig ikke resurser til å følge et hvert enkeltmenneske. Det vil aldri bli mulig. Men det trengs ikke heller. Det at de finnes å at de håndhever et felles lovsystem gjør at kriminalitet er på et relativt lavt nivå. Sett i sammenheng med hva det ville vært hvis et felles lovsystem og håndhevere av dette ikke finnes.

Sammenlignet med en situasjon hvor de kriminelle skriver loven og håndhever samme?

 

Dog, er det vel neppe noen her som har tatt til ordet for fullstendig lovløse forhold, så resten av ditt innlegg ser ut til å basere seg på en stråmann.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

 

DIlbert-fallacies.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Politiet i dag har selvfølgelig ikke resurser til å følge et hvert enkeltmenneske. Det vil aldri bli mulig. Men det trengs ikke heller. Det at de finnes å at de håndhever et felles lovsystem gjør at kriminalitet er på et relativt lavt nivå. Sett i sammenheng med hva det ville vært hvis et felles lovsystem og håndhevere av dette ikke finnes.

Sammenlignet med en situasjon hvor de kriminelle skriver loven og håndhever samme?

 

Dog, er det vel neppe noen her som har tatt til ordet for fullstendig lovløse forhold, så resten av ditt innlegg ser ut til å basere seg på en stråmann.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

 

 

 

Jeg vet at ingen vil ha lovløse tilstander. Å at intensjonene ikke går ut på å lage et lovløst samfunn. Men jeg ser bare ikke hvordan det skal unngås?

 

Over snakker jeg om de langsiktige følgende jeg tror vil bli resultatet utfra de lite utfyllende stråmenn-innleggene jeg har lest.

 

Hvem opprettholder i så fall loven i deres verden? Å hvem bestemmer innholdet?

Hva hindrer lovløse tilstander?

Å hvordan skjer dette på en måte som fortsatt går under definisjonen anarki?

 

Det er så mye ord om hvor flott ting kunne blitt. Men jeg savner begrunnede og utredende forklaringer på akkurat hvordan og hvorfor ting skal fungere. Resultater av visjoner betyr lite, hvis det ikke kan forklares hvordan man kommer frem til de.

 

Å før det halshugges, så bit dere merke hvem jeg utfordrer i denne tråden. Les teksten. Det er flere syn i denne tråden, men det er spesielt et jeg snakker om her. Å det står Klart i teksten. Det er også vanskelig til tider å egentlig vite helt hva enkelte har for syn på ting. For det er mye krysninger i definisjonene i denne tråden. Lær dere definisjonene av det dere tror på før dere skriver.

Endret av liferider
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...