Gå til innhold

Elfi i Smykker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Jan!

Det er bare å ta av seg hatten igjen :)

Tilnærmet Clamshell (lys både ovenfra og nedenfra) her også noe som gir dette jevne fine lyset. Det stiller store krav til etterbehandlingen noe jeg syns du gjør forbilledlig. Som jeg nevne ved forrige bilde så beholder du stukturen i huden (se bildet i full størrelse) selv om den er behandlet mye. Skulle gjerne ha visst hvordan du får så godt resultat.. :) Men modellen har nok veldig fin hud tenker jeg.

Det kunne jo ha vært spennende å sett et portrett av henne med svakere/variert belysning men kanskje det kommer på det neste lovte bilde? Men dette viser du jo i andre portrett som ligger på profilen din.

Takk for fin fotoopplevelse.

Hilsen Olav

Lenke til kommentar

Hei Olav og takk for utfyllende og fin tilbakemelding.

Jeg har ingen hemmligheter - vi er jo her for å dele på erfaringer :) Jeg bruker veldig mye et invertert high pass filter i et eget maskert lag for retouch av huden pluss en aning gausian blur hvis det kniper (også i et eget maskert lag).

Skal se om jeg kan plukke frem noe i ren sidebelysning av henne som jeg også tok - det er artig å diskutere belysning.

mvh Jan

Takk Tove - synes også hun ser lovely ut :)

Lenke til kommentar

Interessant... Jeg syns ikke det er så mye deling av erfaringer her inne. Men en må kanskje våge seg til å spørre? :)

Jeg også bruker invertert høypass - filter i maskert lag. Gir blant annet denne fine strukturen i iris når det er så nært at øynene vises godt. Ellers bruker jeg jeg Filter/uskarp/uskarp overflate også i invertert maskert lag og maler frem med pensel der det er behov. Men mister kanskje mer av strukturen i huden med det. Jeg skal teste ut dette.

Enig når det gjelder lys. Som jeg har nevnt flere ganger i kommentarer her inne: Foto = lys. Grafi = tegne. Fotografi = tegne med lys. Det er moro det!

Hilsen Olav

Lenke til kommentar

Meget flott lys, modell og komposisjon. Denne typen portretter ser for meg ut å skulle tendere mot det perfekte og dersom det er intensjonen ville jeg brukt den lille energien som skal til for å fjerne de sorte prikkene som ser ut til å være "sølt utenpå sminken" i området på haken ned mot fingrene på hennes høyre hånd og andre bittesmå lignende "feil"

Om ønsket er å ville tangere det perfekte så ville jeg også kikket på andre bittesmå detaljer som kantene på neglene/neglelakken på hennes venstre hånd.

(Om ikke ønsket er å perfeksjonere så er dette detaljer jeg ikke ville hengt meg opp i)

Som sagt så er dette ekstrempirk i et bilde som ser meget bra ut. Det er først i nær full størrelse disse tingene blir synlig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...