Kjetil Lura Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 (endret) Okay, men håper min link fant svaret til deg. Hehehe. Likte svaret ditt, men håper du var i kødde modus. Endret 3. januar 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
MathiasOslo Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Okay, men håper min link fant svaret til deg. Hehehe. Likte svaret ditt, men håper du var i gødde modus. Det er lov. Alltid greit at en person finner en god og riktig side. Takk for den forresten Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Hvorfor skal vi det, har du samme partner ikke noe problem. Har du ikke bruk sokk(kondom) eller lær å si nei? Man kan få kjønnssykdommer med 5 kondomer på om så. Spres ikke bare ved penetrering heller. Så med mindre du bruker rustning under sex, er det ikke usannsynlig at du har en kjønnssykdom. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) Sant, men risikoen er mindre med med kondom. Kondom beskytter svært godt mot seksuelt overførbare infeksjoner. Dette forutsetter selvsagt at man bruker kondom under absolutt hele samleiet og at man ikke har kontakt mellom kjønnsorganene uten kondom. Noen infeksjoner smitter selv ved indirekte kontakt, f.eks. ved at kjønnssekrteter overføres med fingrene, fra det ene kjønnsorganet til det andre. Infeksjoner kan også smitte fra kjønnsorgan til munnhule eller omvendt. Dessuten kan kondomet sprekke. Kondom beskytter altså svært godt, men vi ser en sjelden gang at infeksjoner spres selv om man bruker kondom, som beskrevet ovenfor. Hilsen legen. Endret 4. januar 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Huff.. En av mine mål for livet er å bli en god far, så dette knakk meg skikkelig. Legen burde jo ha gitt beskjed om at han ikke sendte den inn. Anonymous poster hash: c8370...fb6 Jeg antar du har lært moralen. Man må selv følge opp prøvesvar, selv om helsevesenet sier "vi kontakter hvis det er noe". Selv har jeg en avtale med min fastlege at ved prøvetaking skal jeg ha svar uansett. Og sms popper om med svar uansett. Det viser også at leger, om man ikke presser dem, jobber etter samlebåndprinsippet. De leser ikke prøvesvar om de ikke overskrider satte grenser. Så om du f.eks tar jernprøve der du over tid har ligget veldig høyt, for så å falle (uten åpenbar grunn) til rett over nedre grense vil det med all sannsynlighet ikke være noen som fanger dette opp. Som nevnt, moralen er å følge opp selv uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå