AnonymDiskusjon Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Hei. Mann her. For rundt 1 år siden så hadde jeg ubeskyttet sex. På samme tid hadde jeg allerede smerter i testiklene, og gikk til legen. Jeg tok ultralyd og annet for å finne ut om jeg hadde kreft, men det var ikke slikt. Samtidig da jeg var hos legen, så fortalte jeg om at jeg hadde hatt ubeskyttet sex, og ønsket da å ta en klamydia-test. Jeg fikk beskjed om at hvis det ikke var noe svar, så var det ikke noe.Nå, ett år senere, så har jeg fortsatt ubehag i testiklene, var hos legen idag og snakket med hun om det. Samtidig fortalte jeg om at jeg hadde tatt klamydia-test, og spurte om hun kunne se i journalen. Der fant hun ut at den tidligere legen hadde glemt å sette ID-nr på min test, og den hadde da blitt sendt i retur til han. Han sendte den ikke inn igjen, og det betyr at jeg muligens har gått 1 år eller mer med klamydia. Fikk beskjed at det er normalt med litt ubehag av og til i testiklene, så derfor har jeg ikke gått inn igjen før nå.Jeg føler meg løyet til, og tror 100% på at jeg nå er steril. Har nå tatt ny klamydia prøve, for å sjekke om det er casen. Hvis jeg har det, så har jeg vel ingen sjanse til å få barn? I alle fall er sannsynligheten svært lav?Har jeg noen rettigheter her? Hvis det nå blir kjent i løpet av uken at jeg har klamydia og er steril, pga at legen ikke gadd eller whatever å sende inn testen min med ID? Hva kan jeg eventuelt gjøre?Legen min nå tror kanskje det er magefett evt noe lignende som kan ha havnet nedi pungen, men jeg følte kanskje hun sa det fordi det er muligens siste sjanse for meg å finne noe annet galt enn en kjønnsykdom.Huff.. En av mine mål for livet er å bli en god far, så dette knakk meg skikkelig. Legen burde jo ha gitt beskjed om at han ikke sendte den inn. Anonymous poster hash: c8370...fb6 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Jeg føler meg løyet til, Slik du fremstiller saken har du ikke blitt løyet til, men legen har gjort en feil som allerede bør være meldt inn til tilsynsmyndighetene, med risiko for tap av autorisasjon dersom den anses alvorlig nok og/eller legen har fått advarsel før. Du har selvfølgelig en mulig sak for erstatning. Juristene på forumet bør kunne si noe fornuftig her. Lenke til kommentar
Tutti Frutti Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Du har mulighet til å bytte kontaktkege hvis det er ønsket. Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Menn blir som regel aldri steril av klamydia, det er jenter som blir det. Gutter blir midlertidig steril sålenge de har klamydia, men etter kuren så bør alt begynne å fungere som normalt igjen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Menn blir som regel aldri steril av klamydia, det er jenter som blir det. Gutter blir midlertidig steril sålenge de har klamydia, men etter kuren så bør alt begynne å fungere som normalt igjen. Det var godt å høre. Håper inderlig dette er tilfelle, om jeg skulle slå positiv på klamydia. Anonymous poster hash: c8370...fb6 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Bruk kondom neste gang, så er du sikrere og sannsynlig så slipper det du har slitt med i ett år? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 For øvrig snodig konsept at du kun får beskjed dersom han finn noko. Eg stolar ikkje nok på folk til det. Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Merkelig tilfelle. Hadde det vært meg så skulle jeg hatt bekreftelse uansett resultatet. Kan da ikke være helt vanlig praksis at du hører noe om du har klamydia? Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 For øvrig snodig konsept at du kun får beskjed dersom han finn noko. Eg stolar ikkje nok på folk til det. Merkelig tilfelle. Hadde det vært meg så skulle jeg hatt bekreftelse uansett resultatet. Kan da ikke være helt vanlig praksis at du hører noe om du har klamydia? Det er slik det fungerer. Du avleverer urinprøve hos lege/helsesøster, også får du en telefonsamtale 1-2 uker i etterkant KUN om du faktisk tester positivt. Om du ikke har det, hører du ikke noe fra dem i det hele tatt. Aldri sjekket dere for kjønnssykdommer? Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Aldri sjekket dere for kjønnssykdommer? Nope, men er på tide Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Hvorfor skal vi det, har du samme partner ikke noe problem. Har du ikke bruk sokk(kondom) eller lær å si nei? Lenke til kommentar
eXalpha Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Det er sekretæren som er ansvarlig for å sende testen til andre fasiliteter til prøver og sette ID nr på testen. Dumt at du legger alt skylden på legen, mens det er helsesekretæren som har gjort feil i denne situasjonen. Lenke til kommentar
Anvilycus Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Alle mennesker gjør feil av og til. Ingen mennesker er perfekte. TS burde begynne å bruke kondom. Den dagen han får HIV/AIDS så er det ikke legens feil. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Det er sekretæren som er ansvarlig for å sende testen til andre fasiliteter til prøver og sette ID nr på testen. Dumt at du legger alt skylden på legen, mens det er helsesekretæren som har gjort feil i denne situasjonen. Hei. I legen sin journal så stod det at han ikke sendte den inn på nytt igjen pga. han trodde ikke klamydia var årsaken til mine smerter. Dette selv om jeg ga beskjed om at jeg hadde hatt ubeskyttet sex. Så dessverre er det legen sin feil. Har i de siste dagene fått svake ubehag oppover magen. Ikke opplevd det så gale før, så nå håper jeg bare å få kjappest mulig tilbakemelding på prøven min. Blodårene fra testikkel til magen er blitt litt ømme også. Samtidig kan jeg bevege nærmest fritt på testiklene, noe jeg ikke kan huske å kunne gjøre før. Legen sjekket begge to idag (min nye lege), men hun fant ingenting, som de på ultralyd heller ikke gjorde. Forstår ikke dette, og spesielt ikke min tidligere lege, som ikke engang gadd å sendte tilbake prøven min til de som sjekker. Anonymous poster hash: c8370...fb6 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Den gir jeg deg en + for. Endelig noen som skjønner alvoret ved å ikke bruke kondom eller sin nei? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Alle mennesker gjør feil av og til. Ingen mennesker er perfekte. TS burde begynne å bruke kondom. Den dagen han får HIV/AIDS så er det ikke legens feil. Helt enig, dessverre så ble det én gang uten, og da tok jeg selvsagt en test. De fleste leger er veldig hyggelige og flinke, men føler jeg i det minste har en liten sak her. Anonymous poster hash: c8370...fb6 Lenke til kommentar
MathiasOslo Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Kanskje et dumt spørsmål, men kan noen fortelle meg hva klamydia er og hvordan det oppstår? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Okay, skjult post. Hvorfor er du skjult. Du har hatt dillen i feil hull og fått svi. Ikke si det er legen eller sykepleier sin feil. Feilen er din. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Kanskje et dumt spørsmål, men kan noen fortelle meg hva klamydia er og hvordan det oppstår? Hallo min venn. har ikke du mulighet for å søke på din data? http://www.klara-klok.no/wips/1227620725/caseId/39825610 Lenke til kommentar
MathiasOslo Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Hallo min venn. har ikke du mulighet for å søke på din data? http://www.klara-klok.no/wips/1227620725/caseId/39825610 Nei, faktisk ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå