Gavekort Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Hei. Jeg driver å skal finne et kamera som skal monteres i et ganske tøffe omgivelser med vann, støv, dritt og veldig vekslende temperaturer. Jeg har noen ganske enkle krav: Det skal være IP63-IP68 og det skal kunne operere i temperaturer fra -10'C til 35'C. Så hvorfor er dette umulig å finne? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Kunne ikke i farten finne konkrete støv-/temperatur-spesifikasjoner, men kunne GoPro Hero3 være et alternativ? Er i hvert fall vanntett ned til 40 meter. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Regner med du bør søke på kamerahus og ikke selve kameraet. Det er mange firmaer som driver med slikt, se f.eks www.lmc.no. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2014 (endret) Regner med du bør søke på kamerahus og ikke selve kameraet. Det er mange firmaer som driver med slikt, se f.eks www.lmc.no. Er det et kamerahus som vil holde temperaturen oppe i -10'C? Industristandarden på elektronikk skal jo være -25'C til 85'C, så det er jo på trynet at jeg ikke kan finne noen kamera som holder oppe denne standarden. Kunne ikke i farten finne konkrete støv-/temperatur-spesifikasjoner, men kunne GoPro Hero3 være et alternativ? Er i hvert fall vanntett ned til 40 meter. Nei GoPro er nok utelukket. Jeg snakker om industriell standard som skal vare kanskje 10 år i hardt vær. GoPro vil nok fungere, men spørsmålet er hvor lenge. Endret 6. januar 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Det finnes varmeelement til husene (og sikkert isolerte hus), en seriøs aktør vil hjelpe deg med å finne en pakke som passer til ditt behov. Forresten så gav en raskt søk på google dette - IP66 og -40-+75 grader. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 (endret) Det er ikke et CV-kamera, men ellers ser det fint ut. For the record så har jeg funnet et kamera. Det heter VPort 36-1MP og kan kjøpes med IP68 housing. Det koster rundt 1300 USD. http://www.moxa.com/product/VPort_36-1MP_Series.htm Endret 11. januar 2014 av Gavekort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå