BirgerCaC Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Jeg har en uønsket utvidelse som stadig dukker opp i nettleseren min (google chrome) Opplevde det først en dag hvor jeg så mange linker til reklame og lignende. Har hatt ett slikt problem fra før av, men da fikset jeg det. Problemet nå er at jeg fjerner denne utvidelsen (husker ikke helt hva den het) og når jeg fjerner den så er den borte og problemet forsvinner, men når jeg slår av pcen og skrur den på igjen så er utvidelsen der fortsatt, selv om jeg fjernet den helt fra nettleseren. Noen som vet hvordan jeg fjerner denne for ALLTID slik at den ikke kommer til å dukke opp når jeg skrur på maskinen etter at den har vært avslått? Bruker MSE som virusprogram. Lenke til kommentar
brukar2341 Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Du kan jo prøve å søke opp utvidelsen sitt navn på Pcen, og se om det er et porgram som driver å launcher det hver gang du starter pcen Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Skal se på det. Neste gang jeg skrur på maskinen så skal jeg skrive ned navnet å søke det opp på maskinen Kommer med oppdatering senere! Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Kan jo være en browser hijacker eller lignende. Ta en omgang med Spybot og malwarebytes for å være sikker Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Mulig, men først så skal jeg se om det er noe på pcen som forårsaker dette. Altså om det er ett program slik som han andre her sa Også beveges det til neste skritt hvis søket ikke gir noe resultater. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 Jeg fant ett par programmer på maskinen som kom på nyttårsaften av en eller annen grunn. Fikk fjernet det nå så nå der det ut som om det hele er bort. Kommer her igjen om de dukker opp igjen 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2014 Ok, jeg har fjernet tre programmer som ikke skulle være der, samt at jeg har fjernet ett spill som jeg installerte før dette problemet kom. Jeg har også sjekket at det ikke er noe som går igjennom windows brannmuren som ikke skal gå igjennom (bruker win 7). Men problemet er at etter at jeg har gjort alt dette så finnes fortsatt utvidelsen der. Jeg har ikke prøvd å gjennomføre en fullstendig scan med MSE, men dette skal jeg gjøre nå i tilfelle det er noen filer på maskinen som disse programmene har lagt igjen etter seg. Hvis ikke en fullstendig scan med MSE fungerer. Hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Hvis du vil ha konkret hjelp så må du fortelle hva utvidelsen heter. Ellers så kan du prøve Malwarebytes (som også er foreslått tidligere i tråden). Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Hadde selv et lignende problem med utvidelsen Safe Saver, uansett hva jeg gjorde forsvant den ikke fra chrome. Fant ikke den noe plass heller så kunne ikke trykke avistaler så jeg prøvde følgende guide her. Fungerte ikke. Installerte så selve chrome og installerte den på nytt, har ikke hatt problemet siden. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2014 Hvis du vil ha konkret hjelp så må du fortelle hva utvidelsen heter. Ellers så kan du prøve Malwarebytes (som også er foreslått tidligere i tråden). Jeg har installert den gratis versjonen av malwarebytes nå, og jeg scanner. Jeg skal se hva programmet finner til slutt. Ellers så har jeg ett screnshot av bildet under her så kan du se navnet på utvidelsen. Hadde selv et lignende problem med utvidelsen Safe Saver, uansett hva jeg gjorde forsvant den ikke fra chrome. Fant ikke den noe plass heller så kunne ikke trykke avistaler så jeg prøvde følgende guide her. Fungerte ikke. Installerte så selve chrome og installerte den på nytt, har ikke hatt problemet siden. Så du av installerte chrome og installerte det igjen for å få det fikset? Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Så du av installerte chrome og installerte det igjen for å få det fikset? Jepp, reklamen og alt tullet er nå vekke. Om det ligger noe groms på maskinen vet jeg jo ikke, men har kjørt det meste av programmer så satser på at er ok. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2014 Ok, hvis ikke scanningen med Malwarebytes gir noe utslag på problemet i nettleseren så skal jeg gjøre det. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2014 Jeg har scannet og slettet 16 skadelige filer som Malwarebytes kom med. Hva ellers kan jeg gjøre? Jeg vil helst ikke installere chrome på nytt i og med at jeg har mange tall, passord og lignende lagret i chrome som jeg ikke vil skal forsvinne. Noen andre råd? Glemte forresten å legge ved bilde av utvidelsen i stad, men den kommer nå. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 18. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2014 Har fikset dette selv nå Satt Google Chrome i utviklermodus så fikk jeg se hvem del av disken utvidelsen kom fra. Deretter få fikk jeg navn på plassering og søkte det opp på C disken. Slettet da filene som var der og etter dette så har ikke utvidelsen kommet opp! Tusen takk for alle som har prøvd å hjelpe! Dette setter jeg pris på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå