Gå til innhold

Chelsea FC - rumour mill

Emils.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er godt mulig, men med den formen Oscard, Hazard og Willian er i tilegg til Mata og Schurrle også i klubben - så tror jeg det i akkurat dette tileffel er litt for vanskelig for gutten. Han hadde forøvrig kanskje vist større ambisjoner ved å ønske et nytt utlån.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar

Japp, men det kom vel ut et intervju med han for ikke så lenge siden hvor han sier litt for mye, og hinter til at han ikke "gidder" å prøve å konkurrere. Mourinho sa vel på en pressekonferanse noe som nesten bekreftet dette.

Gutten har åpenbart talent, men når han selv ikke er villig til å det siste steget så blir det vanskelig.

Mata, f.eks. har vel sagt i ettertid at han vil være i klubben å bevise at han kan spille seg til fast plass. Poenget er vel at man må satse litt og prøve. Ikke bare gi seg med engang.

Lenke til kommentar

Uansett Mata blir i klubben, låner vi ut Mata og selger KDB så er det plutselig litt tynt..

Det er sant, det kan se litt vrient ut dersom vi kvitter oss med både KDB og Mata i januar, da er vi i såfall avhengig av å hente Moses eller Marin tilbake fra lån. Uansett ser jeg det nesten som fordelaktig at vi selger Mata nå i januar, i og med at vi har alt for mye kvalitet i en lagdel og burde heller bruke han i en handel for å få inn en kvalitetsspiss og/eller en DM i Toure/De Rossi stil. Hverken klubben eller en spiller i sin beste alder, som ønsker seg plass i VM-troppen, er tjent med situasjonen slik den er i dag.

Et scenario jeg ser for meg i januar kan se slik ut: Mata + litt cash for Diego Costa. Demba Ba ut til Stoke, West Ham etc. for lummerusk. (Torres blir vi uansett ikke kvitt og han har faktisk vist seg litt brukbar i det siste. Sammen med Etoo fungerer han som en helt habil squad-spiller). Dersom De Bruyne nå forsvinner henter vi tilbake Moses eller Marin for bredde i lagdelen. Spesielt Moses er mer en god nok til å fylle en rolle i laget dersom skader og karantener skulle kreve det. Vi har uansett så mange talentfulle spillere at bredden i denne lagdelen ikke vil bli et stort problem, i hvertfall når vi har fire spillere der som holder den kvaliteten de har for øyeblikket.

Det er vemodig å selge Mata, men det er den beste løsningen for oss slik jeg ser det.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar

For vår del er det ikke noe stort problem så lenge Mata holder en mentalitet gående om at han skal spille seg inn på laget igjen, men som nevnt kan det være fordelaktig å bruke han i en pakke for å lokke Diego Costa til klubben. Vi har mer bruk for en spiller av Matas kvaliteter på spissplass enn OM for øyeblikket.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...