Gå til innhold

Chelsea FC - rumour mill

Emils.

Anbefalte innlegg

Det har blitt økning i aktiviteten her på forumet mtp. antall Chelsea-supportere som deltar i diskusjoner, og i forbindelse med dette så kan det være greit å ha en egen tråd hvor vi diskuterer overgangen og rykter til klubben slik at den andre tråden i stor grad blir mer eller mindre fri for snakk om overgang o.l.

Så da kan vi vel egentlig bare gå løs på diskusjoner knyttet til overganger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan starte med noen:

Fra seriøse aviser/troverdige kilder:

I følge The Telegraph er Chelsea interessert i å hente Higuain, prisen skal være £50m.

The Telegraph melder også at PSG skal være en klubb Mata kan dra til, men at det er lite sannsynlig at det vil skje i dette vinduet. Prisen skal visstnok være rundt £35m.

Samme avis melder at Mata har fått beskjed av Mourinho at han er ønsket i klubben fremover, men at han (på lik linje med alle andre) må kjempe for plassen.

Useriøse rykter/mindre troverdig

Ukjente rykter (rykter nær Mata) sier også Mata ønsker å være i Chelsea, men kun på betingelse av at han får beskjed om at han er ønsket

Daily Mail melder også at Napoli ønsker å befri Mata fra "Chelsea-helvete". Aldri før har ordtaket "Daily Fail" passet bedre.

Endret av Emils.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sant det. Han omtalte vel Higuain som "lat" har det kommet frem i ettertid. Så at Jose Mourinho betaler £50m for Higuain tror jeg er hjernedødt.

Reagerte bare på at det var The Telegraph som kom med det ryktet. Anser dem som mer troverdig enn resten.

Er det noen som forresten har en skala over diverse aviser og troverdighet?

Selv så tar jeg rykter fra Daily Mail og The Sun svært lite troverdig, men Sky og Telegraph kommer høyere opp. Og folk som bruker det indykaila kommer med som rykter burde bannlyses fra twitter.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Godt poeng det.

Glemte også et veldig åpenbart rykte.

Sky Sports melder at Kevin de Bruyne ønsker å forlate Chelsea om man skal tro agenten hans. Chelsea derimot, skal ha priset Kevin høyt pga. de ikke ønsker, eller ser behovet i å selge han.

talkSport sier at Ba til West Ham kan bli en realitet. Chelsea ønsker vel å hente inn en erstattet før Ba får gå.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Åja, visste ikke de skilte gruppespillet i fra sluttspillet.

Nettopp pga KDB situasjonen det blir vanskelig å selge Mata. Da må vi i så fall hente inn en ny offensiv midtbanespiller. Like så greit å se om Mata kan heve spillet sitt fremover da.

Lenke til kommentar

18.18 For all matches from the start of the round of 16, a club may register a maximum of three new eligible players for the remaining matches in the current competition. Such registration must be completed by 1 February (24.00 CET) at the latest. This deadline cannot be extended.

18.19 One player from the above quota of three who has been fielded in a UEFA club competition group stage match for another club in the current season may exceptionally be registered, provided that the player has not been fielded:

a) in the same competition for another club; or

b) for another club that is currently in the same competition.

Dette tolker jeg som at spillere som har røket ut av gruppespillet kan spille for andre klubber senere, men kan hende jeg er helt på bærtur.

Lenke til kommentar

Dette tolker jeg som at spillere som har røket ut av gruppespillet kan spille for andre klubber senere, men kan hende jeg er helt på bærtur.

Jeg tolker det som at Costa ikke kan spille i CL altså mtp. at han har spilt i Champions League for Atletico Madrid. Hadde han vært registrert for spill, men ikke spilt (som f.eks. Jovetic for City) eller kommet fra Europa League så kunne han spilt for en klubb som spiller i CL.

Kan selvfølgelig være på bærtur jeg også, men husker jo at Arshavin ikke fikk spille i CL for oss fordi han hadde spilt i gruppespillet med Zenit og de kom ikke engang videre til neste runde.. :p

Lenke til kommentar

Jeg tolker det som at Costa ikke kan spille i CL altså mtp. at han har spilt i Champions League for Atletico Madrid. Hadde han vært registrert for spill, men ikke spilt (som f.eks. Jovetic for City) eller kommet fra Europa League så kunne han spilt for en klubb som spiller i CL.

Kan selvfølgelig være på bærtur jeg også, men husker jo at Arshavin ikke fikk spille i CL for oss fordi han hadde spilt i gruppespillet med Zenit og de kom ikke engang videre til neste runde.. :p

Hvem prater om Costa? Vi snakker om Higuain (som ikke kom seg videre fra Arsenals gruppe).

Lenke til kommentar

Hvem prater om Costa? Vi snakker om Higuain (som ikke kom seg videre fra Arsenals gruppe).

Opphengt i Costa om dagen vet du. My bad ;)

Men, som sagt med Arshavin så kom heller ikke Zenit med videre fra gruppespillet og han kunne fortsatt ikke spille for oss. Så situasjonen med han og Higuain er identisk slik sett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"This is the period for agents to be famous. We know Kevin didn't adapt very well to the difficult life a Chelsea player has, which is to pay a big price to play. They have to give a lot, to work a lot, and to accept competitiveness. This is the first time he came to a big club with big competition."

"He is a fantastic player with fantastic potential. I don't want him to leave but we have a couple of contacts made by other clubs. But, if people think they can get our good players on sale, the sales finished in London yesterday."

"No. No bid. No. Hes a player that I know we cannot get. Hes a player that moved from Real to Napoli six months ago. Hes doing very well, hes adapting very well to Italy. Napoli is a club that normally doesnt sell."

"In the last years, they sold one player per year, when they were feeling it was not possible to keep Lavezzi and Cavani, but they dont sell. They want to win the Scudetto. I think now in the Europa League they want to win that, so I dont believe they are interested in selling Higuain. So why should we be interested in buying something that is impossible to come?"

So no Higuain, but will we be buying a striker at all?

"No. A striker: 100 percent no. It is not a priority, is not an option. We have three. This squad is good enough for my first season, and for the objectives of the first season and to prepare the next season, so we are happy with the squad we have."

"If we can improve the squad to prepare the next season, we will do that, but we know what we have. We know players that are in performance stability, players that in performance development. We know where we are, we know what we need for the future, and we are preparing for the future but competing in the present. We are favourites for nothing -- we just want to be favourites for the next game -- and as I was saying at Southampton, the market is open, but for us, almost closed."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...