Mann1982 Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 (endret) Hei, Jeg er varig uføretrygdet, som ung ufør, med 100% uføregrad. Jeg har tenkt å søke på jobb (helst et fulltids-jobb) og jeg vil prøve å komme i fullt arbeid. Så vidt jeg vet, så vil min uføregrad synkes ned (eller bli helt borte) når jeg er i full jobb. Og jeg kan søke om hvilende pensjonsrett. Det betyr at jeg kan prøve ut i arbeid, og hvis ikke lykkes, kan jeg få pensjonen tilbake. Men kan jeg få pensjonen tilbake i tilfelle sjefen gir sparken? Er det lett å få pensjonen tilbake når man har hvilende pensjonsrett? Burde jeg vente på 2015, eller er det like urisikabelt å starte å jobbe i 2014 også? Endret 3. januar 2014 av Mann24 Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Du sender en søknad til ditt lokale NAV-kontor om å få prøve hvilende pensjonsrett. Skulle du finne ut at du ikke klarer jobben,eller ,som du skriver,får sparken,tar du bare kontakt med NAV-kontoret igjen,og du kan da gå tilbake til din opprinnelige uføregradering. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 https://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Uf%C3%B8repensjon/Tilbake+til+arbeid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå