Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Alphakrøll virker ikke

Anbefalte innlegg

Har formatert datan, og nå får jeg ikke alphakrøll til å virke, har prøvd ekstra tastaturet i windows selv der virker ikke alphakrøll, finner den på tastaturet men den skriver den ikke.

Jeg har lest at det kan funke og gå inn på NVIDIA kontrollpanel og se på noen innstillinger men finner ikke noe om det der.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må bytte tastatur i kontrollpanel ;) Evt trykk Shift og Æ (tror jeg), så får du alfakrøllen.

Kontroll panel - Tid , Språk og Region (Muligens "Klokke, Språk og Region" ? Selv har jeg engelsk versjon, men noe lignende på norsk - dersom du har det), Så finner du et valg med tastatur og inndata(?) metode, og bytter til den tastaturtypen du har (formodentlig norsk).

Nettopp reinstallert selv og hadde det problemet, fikk fortsatt litt problemer med [ firkant-paranteser ] o.l. etter å ha gjort den ovenfor, men la til et US tastatur innunder det norske (som visstnok gikk an), så fungerte de igjen. Nå har jeg fjernet US tastaturet også og det fungerer fortsatt, så er noe usikker på hvorfor.. Men cluet ligger nok i tastatur oppsettet i kontroll panel.

Lenke til kommentar

Dersom du har flere tastaturer "innstallert" i kontrollpanel, må du bruke "language bar" (tastatur-bytter? Heter nok noe annet og finere) som er nede i oppgavelinjen (dersom den ikke er "frigjort"), og bytte til den du vil ha. Evt fjerne alle andre tastaturer i kontrollpanelet så du kun har ett.

Forøvrig tror jeg at jeg husket feil med Shift + Æ, det var nok hermetegn ("gåseøyne"). Mener det er Shift + 2-tallet over bokstavene (ikke keypad'en) blir alfakrøllen (med US tastatur).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...