Sumpmonsteret Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 nylig etter jeg kom hjem i fra juleferien har min ca. 3 år gamle selvbygde maskin virket betydlig treigere enn det den har gjort før. dette var da kvelden jeg hadde kommet hjem, og dagen etterpå da jeg skulle prøve å skru den på pånytt ville den ikke lengre en til windows 8 laste skjermen der den lastet i cirka 30 sekunder og derretter fikk jeg opp en blue screen som varte i mindre enn et sekund, som gjorde det umulig å lese hva som sto på den. Den skrudde seg så av og på der jeg fikk opp en skjerm med windows 8 logoen der det sto noe om reperasjonsmodus og den skrudde seg så av igjen for så å skru seg slev på igjen for å gjennta alt sammen. jeg forsto at det ikke var veldig mye nytte siden jeg mest sannsynlig måtte reinstalere uansett, men ville sjekke om det var noen andre ting som kunne være skyldig i å låse pcen min som dette. jeg sjekket om forskjellige komponenter i maskinen virket blant annet graffikkortet og minne modulene, jeg prøvde også å resette cmos, men uten hell. når jeg prøvde å sette inn alt som orginalt slik at jeg kunne installere operativsystemet på nytt ville den ikke lenger engang gi i fra seg noe mer tegn til liv en viftesus og en feilmelding fra hovedkortet som sier continuous short beeps : power error. skriver specsa på maskinen på bunnen. håper det er noen som kan hjelpe meg så fort som mulig og jeg hadde vært veldig taknemmlig for det. wd green 1 TB harddrive gigabyte h55m ud2h motherboard 2x2GB 1333 mhz moduler fra kingston og 2x4gb 1666 mhz moduler med ram ifra ballistx evga gtx570hd gpu i5 760 cpu corsair h60 lukket vannkjøling coolermaster gx750watt power supply Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Følg "Advanced Boot Options Method" innstruksene i lenken under for å få tid til å se feilmeldingen. http://www.evga.com/support/faq/afmviewfaq.aspx?faqid=59175 Deretter kan du poste feilkoden/ta bilde met et kamera og poste her. Lenke til kommentar
Sumpmonsteret Skrevet 2. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2014 etter at jeg prøvde å feilsøke ved å prøve med andre komponenter kommer jeg ikke lengre enn at LED ene på motherboardet lyser og det gir ifra seg kortvarige pip som holder på til den starter seg selv på nytt og fortsetter i evigheter med dette. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Javel. Power error kan tyde på at en ledning ikke er på plass. Påse at 20/24 pin og 6/8 pin på hovedkortet er koblet til. 20/24 pin er på høyre side av hovedkort. 6/8 pin er oppe til venstre eller nær CPU. Lenke til kommentar
Sumpmonsteret Skrevet 2. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2014 alle kablene ser ut som om de er plugget inn riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå