Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Min nye laptop finner ingen eksterne skjermer

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte ny bærbar datamaskin for noen dager siden. Problemet gjelder denne datamaskinen:

http://www.multicom.no/Xishan-W650S-15e6-Full-HD-Matt-IPS-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-128GB-SSD-1TB-Hdde-GeForce-GT-750Me-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100560/p10626957

Multicom Xishan W650S der altså. Operativsystemet jeg kjører er Windows 7.

Problemet mitt er at når jeg prøver å koble den nye laptopen min til en hvilken som helst ekstern skjerm, mottar ikke skjermen noe signal om at laptopen er tilkoblet. Jeg har prøvd med HDMI og vanlig D-sub (VGA?) kabel. Jeg har hugset å endre skjerminnstillingene sånn at det er riktig input som er valgt. Jeg har sikkert brukt et par timer i totalt med googling, men ingen av de løsningene jeg fant var aktuelle for meg. Da håper jeg at noen datakyndige innpå forumet her er villige til å hjelpe.

Kortversjon:

Laptopen min finner ikke eksterne skjermer, og problemet er ikke en av følgende.

• Kabelen
  • Skjermen
  • Windows knapp + P / FN + F7
  • Input alternativer på siden av skjermen(e)
  • I BIOS har jeg ingen alternativer som har med skjerm å gjøre

Kommer ikke på noe mer relevant informasjon å skrive nå, men det mangler sikkert noe. Det er bare å spør om det er noe du lurer på.

Tusen takk for alle eventuelle forslag til hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, skjermen lyser. Har prøvd med to forskjellige skjermer. Når jeg skrur på skjermen og prøver å koble til med HDMI input, så sier den "HDMI no signal detected". Den oppfatter det på samme måte som at kabelen ikke er koblet i PCen i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg trodde Windows 7 ordnet det med drivere selv? Under enhetsbehandling får jeg beskjed om at det er up to date på alle drivere. Og ja, skjermen på laptopen fungerer utmerket :-) Jar prøvd å lete etter den under enheter og skriver, men finner den ikke. PCen forstår ikke at den er koblet til en skjerm, så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...