Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Siste arbeidsdag midt i måneden?

arco3

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal si opp jobben for å begynne på skole. Oppsigelsestiden er to måneder. Dersom jeg sier opp jobben i januar blir siste arbeidsdag 31. mars.

Jeg ønsker derimot å jobbe fram til påske (siste arbeidsdag 16. april), men jeg kan ikke jobbe ut april. Dette for å kunne tjene mest mulig før skolestart og samtidig ha god nok tid for å flytte.

Kan jeg skrive i oppsigelsen at siste arbeidsdag er 16. april? Eller må siste arbeidsdag være siste dag i måneden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsigelsesvilkår skal vel være definert i arbeidskontrakten din, men slik du framstiller det så ville jeg bare hørt med arbeidsgiver om hvorvidt det passer at du slutter rett før påske. Det er jo ofte fordel for arbeidsgiveren å ha litt mer tid på å finne en erstatter og planlegge opplæringen, så jeg vil tro at det burde gå greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du kan bestemme det helt på egen hånd, men dersom du leverer oppsigelsen innen utgangen av januar kan du foreslå eller tilby det overfor arbeidsgiver. Dersom arbeidsgiver har inntrykk av at du vil fortsette å gjøre en god jobb ut oppsigelsestiden din bør det være mulig å få til en slik plan. Litt avhengig av hva slags jobb det er snakk om og hvor vanskelig det er å få tak i noen som kan starte midt i måneden, kanskje.

Lenke til kommentar

Det var egentlig det jeg regnet med, ville bare høre litt med andre.

Jeg har ennå ikke levert skriftlig oppsigelse, men arbeidsgiver vet om at jeg skal begynne på skole i mai. Jeg skal foreslå at jeg jobber fram til påske, og jeg tror det går greit. Men dersom april kommer og jeg ikke får noen vakter, så har jeg ingen rett til å kreve det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...