Konto brukes ikke Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Finner ikke mange tester på fargelaserskriver, så spør her. Skal kjøpe meg ny skriver og ser etter en laserskriver med farger. Skriver ikke ut mye, men j.... greit med en skriver som bare fungerer - derfor håper jeg en laserskriver gjør sin nytte her. (slipper *tom patron*, *feilmelding ... dato på patron har utgått* mm) Så primært er jeg ute etter en skriver som bare fungerer - altså stabil. Tosidig utskrift er ikke et must, men greit å ha. Gjerne scanner og kopi, men er heller ikke et must. Bør være både ethernet og wifi, men ethernet viktigst. Forslag til en stabil og god skriver som møter disse 'kravene'? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Som jeg nevnte i annen tråd, har jeg litt sans for OKI. De retter seg mot små og mellomstore bedrifter med sine maskiner, så privat blir sekundært. Derved er de kanskje ikke like funksjonsrike som andre merker, men tar det igjen i soliditet. Denne er relativt lik noen jeg har hatt service på over flere år, og det var driftsikre maskiner. Denne mangler wifi, men ellers har den det du ber om. Skal overhodet ikke si dette er "den beste", men at den er helt kurant er jeg ganske sikker på.Vær obs at den tar endel plass, dette er IKKE en søt liten tass du har ved siden av skjermen :-P Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 2. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2014 Skriver står og skal stå i kjeller, så størrelsen er ingen utfordring. Er det en 'generell' størrelse for fargelaser dette, eller er det pga hvem de retter seg mot? (størrelse på papirskuff mm) Blir min første laserskriver, så ingen erfaring med de. Er det slik at man vanligvis ikke skifter noe, før man ev kjøper ny - Eller er det noe slitedeler som også skal skiftes innimellom på en laserskriver? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Å joda, det er rikelig med ting og tang som kan/skal byttes på en slik sak som dette også, men når en kommer opp i disse maskinene er sidekostnaden i praksis en god del lavere enn ymse andre LED/laser-maskiner samt blekk.De har tonerkassetter, som typisk koster 4-5 ganger så mye som tilsvarende blekk, men de varer mer enn det. Spesielt på sporadisk bruk er blekkskrivere, etter min erfaring, helt ekstreme på å tømme masse blekk hver gang den skal starte opp/rengjøre dysene. På LED som den over så har du ikke samme problemet.Tonerpatronene som følger med er som regel bare litt fylt, så du må raskt ut å handle tonerkassetter (ca 6-700,-/stk - 4-stk), og der svir du fort av en god del peng. Men deretter er det lenge til du trenger å tenke nye utgifter.Det er og diverse andre deler som regnes som slitedeler (overføringsenhet, bildetrommel etc), men disse har gjerne så lang levetid at du muligens er lei hele maskinen før den gir seg. Ang denne modellen så får du hint om levetid her. Alle de multifunksjonsmaskinene som benytter LED/laser jeg har vært borti, er av denne størrelsen og oppover. Typisk 25-30KG... Privat bruker jeg en Canon blekkskriver, MX925. Det er blekk, så den er, kanskje mye pga sporadisk bruk, noe dyr i drift. Men, den er pålitelig og gjør en god jobb. Og er langt mindre/lettere, selv om den heller ikke akkurat er noen liten søt sak... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 2. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2014 Ja, jeg bruker ikke skriver så veldig mye, men med den jeg har nå så syns jeg det til støtt og stadighet er en patron som bør skiftes, ellers er det datoen for holdbarhet som er overskridet. Iom at jeg har skriver i kjeller, så blir det irriterende gang på gang å få disse meldingene som må 'bekreftes' med OK på selve skriveren, for så å gå opp igjen og skriv ut. Er det slik på denne skriveren også - hvis toner går ut på dato, så må det bekreftes at man vil skrive ut på selve skriveren? En annen ting ... Er den slik at den står i 'dvale/av' og starter når den får skrivejobb, eller må den stå å gå hele tiden? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Avhenger av produsent vil jeg tro? Men Canon-en som jeg har hjemme nå, den ber om at jeg bekrefter fysisk på skriveren før den fortsetter. Såvidt jeg husker så kjører OKI-ene (de 5-6 modellene jeg har vært borti) på helt til det er slutt og vel så det. Dvs det kom advarsel, men den stoppet ikke.LED/lasere bruker ganske mye strøm når de brukes, men alle de merkene jeg har vært borti har en fullt fungerende hvilemodus, slik at de våkner opp når de trengs. Ergo bruker de også litt tid på å komme med første side ut, siden LED/laser må varme seg opp før de kan brukes. På blekk har jeg opplevd mye rart av såkalt hvilemodus, men de siste årene, iallfall med netttilkoblede skrivere, så har de fungert fint med at de våkner når de skal, og ellers står i hvil. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 4. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2014 Ok, da skal du ha takk for hjelpen. Blir så jeg bestiller den du foreslo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå