Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hodepine når jeg sover lenge

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et lite problem jeg merker kun i feriene og helgene. Når jeg sover lenge, f.eks. fra ett til elleve, våkner jeg med hodepine og er ofte trøtt. Står jeg opp før våkner jeg trøtt men uten hodepine. Har ikke hodepine i hverdagene siden da sover jeg ikke lenge. Jeg er også alltid trøtt når jeg våkner, selv om det går over rimelig kjapt.

Savner den sjeldne følelsen å føle meg uthvilt etter en natt søvn.

Anonymous poster hash: 1001e...2ba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sov lenge nok, men ikke for lenge. Og skaff et sovemønster for å føle deg mer utvilt, men viktigst av alt, finn noe som interesserer. Ingenting som gjør en til å føle seg energiløs som det å gjøre noe kjedelig. ;)

Tips om du skal sove lenge og ikke få hodepinge: Drikk nok vann mellom gangene du eventuelt våkner, gjerne noe sportsdrikke med noe salter/vitaminer i, eller kanskje til og med brus for å få i deg noe energi. :)

Jeg blir alltid dehydrert og får vondt i hodet om jeg sover lenge, og ikke drikker overhode.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Da jeg var mindre opplevde jeg ofte å få migrene av å sove for lenge. Sultfølelse brukte å utløse migreneanfall hos meg, så for meg hjalp det å spise mer før jeg la meg til å sove, slik at jeg slapp å våkne sulten.

Endret av Hertug1.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...