Gå til innhold

Hvor høy fsb kan en amd xp 2500+ takle på et nforce2 kort?

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt meg amd xp 2500+ for en drøy mnd siden. Nå kjører jeg den på et asus a7n8x 2.0 deluxe. Med 2x256 mb twinmos ddr 400 cl 2,5. Maskinen kjører helt stabilt på 200x11 på default voltage(kortet gir 0,2-0,3 v for mye). og rammen på cl2. Har tilfeldigvis fått et corsair 512mb kit med xms 4000 v 1.1 til en rimelig penge. Ikke pakka i rammen enda. Lurer på om noen har peil på hva denne rammen kan klare av fsb på et nforce 2 kort(kommer til å sette multiplier på 10 for å være sikker på at cpu ikke er prob). Vil det lønne seg å kjøre på ddr 500 med standard innstillinger, eller bør jeg heller klokke den opp fra ddr 400 med max agressive settings? :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fått pakke fra databutikken?

Jeg sitter med samme pakken selv tror jeg. 512mb twinx pc4000. Jeg klarer ikke engang det høyeste jeg klarte med TwinMos CH-5 brikkene, så jeg vet ikke om det er jeg som driter meg ut, eller om det er corsair brikkene som ikke liker mitt system... vel, det eneste du kan gjøre er å prøve, så vil du se...

DrErling

Lenke til kommentar
Jeg kjører 250x10 på min Barton 2500+ (2500MHz ;-) ). Tilsvarer vel en 3600+ ? Noe slikt iallefall.

Har riktignok vannkjøling på CPU og GPU da. Stabilt som bare juling.

Lykke til!

Det der må du utdype litt mere! Hva slags hovedkort og innstillinger har du? Hvilke seriøse modder har du gjort?

Jeg har riktignok klart å boote halvveis inn i windows på 240mhz fsb, men 250, stabilt som bare juling?? w0000t?

DrErling!

Lenke til kommentar

Hm, klarte å boote med rammen på 420,5@2-3-3-7. Har volten på 2.8 bare for å vite at det ikke er det som er prob. Men med fsb på 440@3-4-4-8 ble grafikken i windows føkka, etter restart var den det i bios oxo. måtte slå av boxen helt for få det i orden. Har låst agp frekvensen på 66 så det må være systemet som føkka. Hvordan klarer dere å få fsb på rundt 500!? trodde dette var noe med den raskeste rammen på markedet. Tok visst feil der...jaja betalte lite for den :wink:

Lenke til kommentar

Virka som om den var stabil opptil 213mhz med 2-3-3-7. Boota på 215 med samme settings, men da restarta den etter en stund. Volten står på 2,8. Ingen av dere skriver hvilke ram timings og volt dere kjører på rammen. Kommer jo høyere opp med slakkere timing, men sånn jeg har forstått det, så vinner amd plattformen mest på å ha aggresive settings og ikke på høyest mulig fsb, stemmer dette?

Lenke til kommentar

Kommer jo høyere opp med slakkere timing, men sånn jeg har forstått det, så vinner amd plattformen mest på å ha aggresive settings og ikke på høyest mulig fsb, stemmer dette?

Virker sånn ja.... Sitter her med to sett brikker.

* 2x256mb pc3200 twinmos m/winbond CH-5

* 2x256mb pc4000 Corsair Twinx

Har foreløpig fått både max overklokk og kjappeste tester med "twinbond" brikkene. Merkelig eller ikke... nf7s-v2 her også.

DrErling

Lenke til kommentar
Jeg kjører 250x10 på min Barton 2500+ (2500MHz ;-) ). Tilsvarer vel en 3600+ ? Noe slikt iallefall.

Lykke til!

Med hva slags hovedkort?

Du er i så fall en av de første i verden som har klart å kjøre 250 Mhz FSB stabilt. Kan vi få noen screenshots? og så klart en compare url til 3dmark01 som beviser at du har kjørt en runde med 250Mhz FSB sync.

Grunnen til at jeg ikke uten videre tar det du sier for god fisk er at gutta på xtremesystems sliter MYE for å kommer over 240 stabilt. et eksempel er SAE som er en verdens beste klokkere på NF7 kort, og han har voltmoddet kortet sitt kraftig. cap-mod, vdd-mod og vdimm mod. I tillegg så har han et 80wats peltier på chipsettet. Med alt dette så klarer han 244 stabilt. Husk da at han gir NB over 2v og kjøler den ned til noen minusgrader.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lykke til!

Med hva slags hovedkort?

Du er i så fall en av de første i verden som har klart å kjøre 250 Mhz FSB stabilt. Kan vi få noen screenshots? og så klart en compare url til 3dmark01 som beviser at du har kjørt en runde med 250Mhz FSB sync.

Grunnen til at jeg ikke uten videre tar det du sier for god fisk er at gutta på xtremesystems sliter MYE for å kommer over 240 stabilt. et eksempel er SAE som er en verdens beste klokkere på NF7 kort, og han har voltmoddet kortet sitt kraftig. cap-mod, vdd-mod og vdimm mod. I tillegg så har han et 80wats peltier på chipsettet. Med alt dette så klarer han 244 stabilt. Husk da at han gir NB over 2v og kjøler den ned til noen minusgrader.

Jepp, beklager det der. BIOSen min var faktisk defekt, og lot meg tro at jeg kunne kjøre 250MHz FSB, når den i realiteten var 30MHz mindre enn det som viste i POST. I tillegg nektet maskinen å detektere USB enheter, så man kan jo si at jeg tabbet meg litt ut med den uttalelsen ja ;-) Fikk meg mildt sagt et sjokk når jeg oppdaterte BIOS til 1.9 og maskinen nektet å starte på de 250MHz jeg "visste" at den hadde kjørt på tidligere.

Men, on a completely different note:

Nå har jeg klart 234x10 3D stabilt, og 240x10 prime95 stabilt. Holder på å tukle for å få 240x10 3D stabilt også, men det virker som om 234 er det høyeste den vil gå. Bruker som sagt BIOS rev1.9. Se forresten posten min her for et problem jeg har, samt oversikt over hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...