Delvis Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Vurderer litt Berlingo diesel varebil. Noen som har erfaringer med de? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Ny?Har noen bekjente som stiftet firma i 2010 og kjøpte noen slike. 1.6 diesel 90HK med manuell. Alle har hatt 1 feil (opphengskule, elns), byttet på garanti på alle. Den ene er kjørt nærmere 150 enn 100.000KM, så de står ikke i ro heller. Blir kjørt på vestlandsveier, tidvis lastet nokså heftig opp mot vektgrense, de har en henger med boggi som passer til bilenes kapasitet, og som brukes en del. Så de er ytterst fornøyd, også siden bilen faktisk er ganske OK som "arbeidsplass".Med deres gode erfaring, kjøpte jeg i høst en slik, men da som 5-seter og med EMG-gir, som familiefrakter for 3 små og 2 store. Så langt etter knappe 5.000KM er vi begge godt fornøyd, spesielt m.t.p. prisnivået. Komfort, drivstofføkonomi, kjøreegenskaper. Alt er glimrende, sett i.f.t. prisen. Det jeg ikke liker er hovedlyset, men det kom seg flere hakk med bedre pærer og et kabelsett fra Biltema. Fremdeles er lysene ikke på nivå med hva jeg er blitt vant med på personbiler, men det blir gjerne urettferdig å sammenligne enkel halogenlykter med svingbare bi-xenon...Motoren er helt i toppklasse, kanskje det beste med hele bilen. Knapt en lyd fra den på lavere turtall, og ingen vibrasjon. Vanskelig å høre om det er diesel når en er på moderate turtall. Drar du den ut mot maks, hører du fint hva det er for å si det slik, men fremdeles godt innenfor akseptabelt. 90 hester duger faktisk ganske fint i denne bilen, den er kvikk og fin, men selvsagt ikke noe råskinn.Usikker på utstyrsnivået på varebilen, men personbilen har det meste av "nødvendigheter" på plass. 1 Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Synes de er de beste å kjøre i sin klasse. Har sammenliknet med gammel og ny Caddy, Kangoo I og II, Transit Connect og Yaris Verso (FWIW). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå