carolinecordelia Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 (endret) Hei Jeg har laget en database (i Access 2003) med oversikt over alle stemplene mine. Jeg har lagt inn bilde av hvert stempel, og broren min la inn en slags link til hvor på disken bildene er plassert (tok for mye plass å ha dem i selve basen) Det som er problemet nå er at jeg får det samme bildet på alle postene (altså på hvert eneste stempel) pga at pekeren til filplasseringen har blitt borte, og jeg får ikke lagt den inn igjen. (Han la en knapp som peker til tabellen hvor filplasseringen ligger) Altså hvis jeg legger inn et stempel så skriver jeg inn alle dataene, og siden bildefilplasseringen bare peker til disken min og mappen pga at ikke alle bildene ligger samlet så legger jeg også inn alle disse manuelt. Når jeg åpner Office 2003 nå så får jeg først denne feilmeldingen, den er helt sikkert informativ hvis man forstår hva de snakker om. Dette bildet kommer på alle postene, og feilmeldingen i bilde 1 kommer for hver post jeg blar til Hvis dere ser der det står "Alle bildene ligger på" så skulle det stått noe i den ruta ved siden av, men det er altså det som er problemet at jeg ikke finner ut hvordan jeg skal få det inn igjen. Det ligger en tabell med denne pekeren. Jeg skjønner at jeg sikkert må fikse dette i Visual basic kodingen, men det skjønner jeg ikke det spøtt av. Prøvde å se på en video på youtube som skulle forklare dette, men han la inn sine greier, og jeg klarer fortsatt ikke å relatere til hva jeg skal legge inn der selv. Håper noen kan hjelpe meg med dette slik at jeg kan bruke databasen min igjen. Som dere ser så ligger det nærmere 7000 poster der, men jeg har ikke lagt inn det siste året, så det er mange som mangler. Jeg har også planer om å "rydde opp" slik at jeg holder oversikt over hvor mange stempler jeg har. Da jeg begynte å legge inn så slettet jeg noen poster, og "tellingen" er derfor ikke helt riktig, noe som har irritert meg i sånn rundt 10 år. ("Jeg" laget basen i 2003) Glemte å si at jeg kjører Windows 8.1 på Acer Aspire E1-571 hvis dette har noen betydning Endret 2. januar 2014 av carolinecordelia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå