Gå til innhold

PC'en reboote heile veien


siDDis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

maskinen rebooter heile veien nå, av og til så kjem eg inn i windows også tar det 5-30 min så reboter den igjen.

 

Her er det eit problem som eg ikkje har peiling på og eg trenger maskina til eindel skule. Ingen som har forslag?

 

Sjølvlurer eg på om cpu eller hovudkortet har tatt kvelden

Lenke til kommentar
maskinen rebooter heile veien nå, av og til så kjem eg inn i windows også tar det 5-30 min så reboter den igjen.

 

Her er det eit problem som eg ikkje har peiling på og eg trenger maskina til eindel skule. Ingen som har forslag?

 

Sjølvlurer eg på om cpu eller hovudkortet har tatt kvelden

 

gå på startmenyen og bruke søkefunsjonen der,søk etter msblast

dette er et virus som man får på sørverene på nettet og ikke

via e-post...

tror iallefall dette kan være årsaken til ditt pro.

ps:er ikke sikker man finner det med antivirus pro.

får du ingen feilmelling opp etter du har restartet..

Lenke til kommentar

Hei

 

I dette tilfellet kan det være flere ting som kan forårsake problemet ditt. Først ville jeg byttet ut RAM (minne) brikken(e) med noen andre (for eksempel få lånt en DDR brikke). Kan du høre noen unormale lyder i fra harddisken (systemdisken)?. Dersom det viser seg at du hører unormale lyder i fra harddisken, er det høyt sannsynlig at harddisken snart vil takke for seg. Dersom ingen av disse tingene forårsaker problemet ville jeg vurdert en formatering av systemdisken. Hvis ingen av disse tingene fungerer ville jeg tatt en siste titt på hovedkortet. Du har sannsynligvis garanti på hovedkortet, og vil derfor få tilbake ett nytt fra butikken du kjøpte det i fra.

 

Håper dette innlegget kan hjelpe litt

Lenke til kommentar

De er ikke en av diskene dine som er fylt opp helt da, for en uke siden hadde jeg det problemet etter at jeg hadde fylt opp en disk helt på en h pardisjon altså ikke system disk. etter at jeg slettet litt så ble den helt fin igjen. kjører xp :evil: ville aldri skjedd i 98

Lenke til kommentar

Her er ett utdrag fra Microplex sine nettsider under strømforsyning:

 

-----

 

Problemer med strømforsyningen

 

En dårlig eller underdimensjonert strømforsyning kan forårsake mange problemer. Denne listen med PC problemer er ofte forårsaket av en dårlig strømforsyning.

Alt er dødt (strømforsyning er kaputt)

Problemer med å starte opp (mange mulige årsaker).

Disker og vifter spinner ikke (ingen +12V)

Disker og vifter spinner, men ingenting annet skjer (inget Power-Good signal)

Vilkårlig rebooting under bruk (mister Power-Good signal)

Vilkårlig "henging" under bruk (dårlig utspenning)

RAM feilmeldinger (hvis samme adresse er det trolig selve RAMen det er feil på).

Overoppheting (vifteproblemer).

Elektrisk støt ved berøring av kabinett (spenning ligger til ujordet chassis).

Enkleste og beste metode for å finne ut om det er strømforsyningen som forårsaker problemene er å prøve med en annen strømforsyning av god kvalitet. Det lønner seg sjeldent å reparere strømforsyinger, til det er timesprisene for høye og nye strømforsyinger for billige. Er det kun snakk om å bytte en sikring så kan det være verdt å prøve.

 

-----

 

Håper dette kan hjelpe deg på veien til stabilitet!

 

I tillegg:

Hvilket merke er HDD'en din?

Har du stabile instillinger i BIOS?

Lenke til kommentar

harddisken er fin same er strømforsyninga

både i bios og i windows så er alle spenninger riktige og eg har ikkej forandra hardware på fleire månedar.

 

Er eg heldig å få boota opp i windows uten reboot så går det normalt 1-15 minutter så rebooter den automatisk. Blir cpu belasta 100% så rebooter den ofte med ein gang

Lenke til kommentar
harddisken er fin same er strømforsyninga

både i bios og i windows så er alle spenninger riktige og eg har ikkej forandra hardware på fleire månedar.

 

Er eg heldig å få boota opp i windows uten reboot så går det normalt 1-15 minutter så rebooter den automatisk. Blir cpu belasta 100% så rebooter den ofte med ein gang

 

Har du noen diagnose/visning av spenninger inn på hovedkort? Selv om strømforsyning er ok kan det være nettspenning som er for dårlig, evntuellt forstyrrelser på nettet. Har du anleggsarbide eller annet som foregår i nærheten eller egne "ekle" maskiner som går i nærheten kan dette også påvirke.

 

/MBE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...