Gå til innhold

Ole Gunnar Solskjær | Ferdig i Cardiff City


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva forklarer du med at han ikke får spille nå da? Hadde han vært "så jævlig god", så hadde han spilt...

 

Fordi engelskmennene har et sånt tungvint ræva fotballsyn. Vet det er som å banne i kjerka, men jeg hater egentlig engelsk fotball og har alltid gjort det.

og jeg syns det der tragisk at så mange nordmenn lokkes bort dit hvor de (med få unntak) blir dårligere som spillere.

Lenke til kommentar

Det finnes uendelig mange sånne eksempler på Dæhli, spillere som blir ofret for formasjon eller spillestil. Det er bare å se på f. eks landslaget vårt, noen store navn som ble utelatt i mange år og heller dårligere spillere (type Jan Gunnar Solli) fikk spille pga. spillestil osv.

 

De som spiller nå har erfaring fra Championship, treneren spiller en standard, kjedelig 4-4-2-formasjon som gir lite plass til Dæhli, ideelt skal han være i 10ern eller på vingen med fem på midten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg nekter ikke for det. Men han har fortsatt tilgode å ikke spille en god kamp for oss, med unntak av en Emirates Cup-match. Derfor mener jeg han fortjener å spille mer enn han gjør, spesielt når vi har startet med Cazorla og Ox som har vært langt under pari denne sesongen. Dæhli har også spilt mer for Cardiff, enn Joel for Arsenal.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tja, om norske medier har rett i at Freiburg er et lag som verdsetter tekniske spillere, så er jo det her på mange måter et skritt opp. Han er fortsatt bare 19, så om de faktisk klarer å redde seg, så er fast spilletid i Bundesliga vel så bra som Cardiff.

 

Men er vel bare Dæhlie og Ødegaard som er igjen av den revolusjonen nå ja...

Lenke til kommentar

Utrolig viktig for Norges landslag at Dæhlie lykkes nå. Hvis han ikke får spilletid i et nedrykkstruet lag i Bundesliga begynner jeg å tvile på om det er verdt å forsette å satse på de som reiser til utlandet og verdsetter penger foran sportslig utvikling på landslaget. Mener ikke at Dæhlie nødvendigvis er en av disse men det begynner å bli lenge siden vi fikk frem spillere av høy europeisk standard og det som utpeker seg som den store forskjellen nå er hvor tidlig mange forlater reiret.

 

Er det virkelig bedre for den sportslige utviklingen å slite benken eller spille på reservelag i store ligaer enn å bidra til et godt kollektiv som kan være med på å heve norske lags innsats i Europa samtidig som man kan skape en stamme i det norske landslaget?

 

Igjen, Dæhlie er nok ikke et godt eksempel her, blir svært overrasket om han ikke lykkes nå, han var jo i en egen klasse i TL før han forlot Molde. Men for spillere som Berget og Eikrem er det absolutt det. Der var det nok en viss agent som sikkert kunne gitt bedre råd fremfor å sikre egen lommebok.

Lenke til kommentar

Det var jo en feil av Solskjær å hente han så tidlig til Cardiff. For Dæhlie's beste ville nok heller vært å vente litt og la Solskjær få slått seg til ro før han hentet Dæhlie. Det å ta med seg en norsk spiller til klubben legger press både på trener og spiller, i tillegg hentet Solskjær to til, som gjorde at presset tok overhånd.

 

At ikke alle managere liker spillertyper som Dæhlie er ingen hemmelighet. Jeg tviler sterkt på at managere som Pulis ville benyttet seg av Dæhlie, selv om han kunne vært god nok.

Lenke til kommentar

Jeg mener det var riktig av Solskjær å hente Dæhli. Han var tiltenkt en rolle over lang tid, og det var ikke kalkulert at han skulle få sparken.

 

Allerede fra første stund viste Dæhli at han taklet PL, så for tidlig var det ikke. Veldig trist at Slade ikke likte han, og nå får vi bare håpe at Freiburg overlever i Bundesliga i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...