Gå til innhold

Ole Gunnar Solskjær | Ferdig i Cardiff City


Latias

Anbefalte innlegg

Synes Solskjær gjorde mye rart. Stilte kun én gang med samme lag 2 uker på rad(i februar i PL om jeg ikke husker feil). Bruker spillere som ikke i det hele tatt passer i roller de blir spilt på(Gunnarson som nummer 10 bak spissen f.eks.) og byttet konstant på formasjonen og spillemåte. Bygger ikke et hus når du ikke klarerer å stabilisere laget og spille med det samme mønsteret over tid.

 

Trenger ikke engang å nevne alle de merkelige signeringene. Håper for all del den neste norske manageren som drar ut ikke kjøper noen nordmenn, men heller faktisk får hjelp fra speiderne eventuelt en sportsdirektør til å hente spillere som er gode nok til Premier League/ligaen de skal til. Det er bevisst gang på gang at Skandinaviere(og da spesielt nordmenn) ikke har god nok kompetanse på overgangsmarkedet og henvender seg kun til markeder de kjenner til(som i Solskjær sitt tilfelle Jim Solbakken...).

 

Spent på Solskjær sitt neste valg, og hvilket lag han eventuelt ville ta over. Er vel neppe aktuelt til Norge, med mindre Rosenborg klarer å lokke han til seg? Burde prøve å få seg en jobb i Østerrike eller Nederland, som er gode mellomstasjoner før en eventuell jobb i Premier League igjen.

Endret av cfthompson
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes Solskjær gjorde mye rart. Stilte kun én gang med samme lag 2 uker på rad(i februar i PL om jeg ikke husker feil). Bruker spillere som ikke i det hele tatt passer i roller de blir spilt på(Gunnarson som nummer 10 bak spissen f.eks.) og byttet konstant på formasjonen og spillemåte. Bygger ikke et hus når du ikke klarerer å stabilisere laget og spille med det samme mønsteret over tid.

 

Dette er en strategi han har tatt med seg videre fra Fergie. I utgangspunktet en god strategi i mine øyne som sørger for at hele troppen er på tå hev og til enhver tid vil yte maksimalt på trening da de vet de er aktuelle til kamptroppen. Dog stusser jeg over at han ikke gjorde noen "midlertidige" grep når det gikk såpass dårlig som det gikk. Han burde vel ha spilt inn en første-11'er som du påpeker, i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

 

Synes Solskjær gjorde mye rart. Stilte kun én gang med samme lag 2 uker på rad(i februar i PL om jeg ikke husker feil). Bruker spillere som ikke i det hele tatt passer i roller de blir spilt på(Gunnarson som nummer 10 bak spissen f.eks.) og byttet konstant på formasjonen og spillemåte. Bygger ikke et hus når du ikke klarerer å stabilisere laget og spille med det samme mønsteret over tid.

 

Dette er en strategi han har tatt med seg videre fra Fergie. I utgangspunktet en god strategi i mine øyne som sørger for at hele troppen er på tå hev og til enhver tid vil yte maksimalt på trening da de vet de er aktuelle til kamptroppen. Dog stusser jeg over at han ikke gjorde noen "midlertidige" grep når det gikk såpass dårlig som det gikk. Han burde vel ha spilt inn en første-11'er som du påpeker, i dette tilfellet.

 

Fergie rullerte mye ja, men han hadde en klar stamme i laget til en hver tid. Stammen manglet i Solskjær sitt lag dessverre. Solskjær kunne finne på å bytte ut 5-6 spillere hver kamp og endre formasjonen. Man må finne en viss balanse, men det klarte ikke Solskjær når han stilte med et nykomponert lag nesten hver kamp.

Endret av cfthompson
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...