Gå til innhold

Ole Gunnar Solskjær | Ferdig i Cardiff City


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det med at alle er så glad for å se Solskjær mislykkes?

 

Generellt sett så er jeg enig at det er tull å godte seg over at en annen nordmann gjør det dårlig. Men i Solskjær sitt tilfelle har hele situasjonen et enormt innhold av "hva var det jeg sa" at jeg faktisk synes det er bra at han får sparken.

 

Han hentent Dæhli (greit for fremtiden, nåtid=nja), Berget og Eikrem som alle er klienter av sin bestevenn. Han henter Zaha på lån fra gamleklubben United, han hentet Rafael og nå senere Macheda som han hadde på reservelaget til United. Så og si alle sa at det var idiotisk av han. Han viste at han ikke har sjans på overgangsmarkedet og kjennskapet hans virker ufattelig liten. I tillegg så kommer jo bytte av Peter Odemwingie og Kenwyne Jones som heller ikke akkurat var et sjakktrekk. Han ba om å mislykkes, enkelt og greit.

 

Det var mange av oss som sa at det var en "vinn-vinn"-situasjon helt i starten. Men etter de skrekkelige overgangene og at det viste seg at Mackay ikke var i nærheten av så good guy som det ble fremstilt og omvendt med Tan og bad guy, så sitter Solskjær igjen som den store taperen. Bortsett fra de titalls millionene han har skaffet seg.

Lenke til kommentar

Fabio, seff. Rafael hadde vært et godt kjøp.

 

Ellers kan denne bli en ordentlig klassiker:

http://www.dagbladet.no/2014/01/28/sport/manchester_united/sir_alex_ferguson/premier_league/cardiff_city/31532124/

 

"Ole Gunnar Solskjærs status på Old Trafford er så stor at det ikke lenger synes å være et spørsmål om han returnerer til Manchester United som manager. Men snarere når."

 

Lol. Morten P er jo en dust så det holder, men denne må være det verste av det verste.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Fabio var god i de kampene jeg så av Cardiff forrige sesong, og for meg ble det en handel fordi han var en tilgjengelig spiller fra eksklubben United, og at han hadde hatt han på reservelaget i United. (som Rafael også ville vært riktignok).

Sommervinduet kan umulig ha vært veldig bra med den starten de har hatt?

 

Synes uansett poenget mitt står. Han hentet alt for mange spillere han kjente fra før av som ikke holder mål, og det skadet han både underveis og ikke minst ettermælet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Fabio var god i de kampene jeg så av Cardiff forrige sesong, og for meg ble det en handel fordi han var en tilgjengelig spiller fra eksklubben United, og at han hadde hatt han på reservelaget i United. (som Rafael også ville vært riktignok).

Sommervinduet kan umulig ha vært veldig bra med den starten de har hatt?

 

Synes uansett poenget mitt står. Han hentet alt for mange spillere han kjente fra før av som ikke holder mål, og det skadet han både underveis og ikke minst ettermælet.

 

Jo, vinduet de har gjort i år har han fått vannvittig med skryt for. Jeg har lest en del cardiff-forum, og de aller aller fleste var MEGET positive etter 4-5 kamper og etter sommervinduet. Bedre tropp en noensinne, bedre bredde osv. Starten på sesongen har selvfølgelig ikke vært god nok, og det er vel forsåvidt forståelig at han fikk fyken.

Lenke til kommentar

Du ser vel poenget mitt med at sommervinduet ikke kan ha vært veldig bra når de ligger på 17-plass etter 7 runder. Hadde spillerne som var hentet inn vært veldig gode så hadde de ligget lengre opp på tabellen, og hvis de faktisk er veldig gode spillere så er jo Solskjær en forferdelig trener som har fått den "starten" han har fått.

 

Og når vi er inne på det, er det noen grunn til at Cardiff har gått 10 millioner pund i pluss i sommer? Sparer de eller klarte de ikke å finne gode nok spillere for de pengene de fikk inn?

Endret av Teipball
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Syntes egentlig han skulle fått litt mer tid. Han kom til et vrak og hadde nå akkurat fått fikset sitt eget lag fullt og helt, tipper det hadde snudd om 3-4 kamper. Menmen, fotballen er hard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...