Gå til innhold

Microsoft vurderte å droppe diskdrevet i Xbox One

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste jeg har snakket med skulle gjerne kunne kjøpt alle konsollspill som nedlastbare på forrige generasjon konsoller, men det er ikke mulig før nåværende generasjon. Så jeg ser ikke helt den :)

Men da har du venner som:

1. Ikke selger, gir bort eller låner bort spillene sine.

2. Bor i Norge, så netthastigheter og begrensninger ikke er et problem.

3. Ikke bryr seg om å ha et fysisk spillbibliotek.

Ikke alle er sånn.

Lenke til kommentar

Konsoller er en lav-terskel-løsning som passer best til folk som ikke er så ivrige spillere eller bor i områder med dårlig nettilgang, og for denne gruppen er det viktig å ha tilgang til fysisk medium.

AtW

Jeg har svært god nettilgang. Foretrekker allikevel fysisk media på konsoller.

Lenke til kommentar

Konsoller er en lav-terskel-løsning som passer best til folk som ikke er så ivrige spillere eller bor i områder med dårlig nettilgang, og for denne gruppen er det viktig å ha tilgang til fysisk medium.

AtW

Ehm...

Ja, eller folk som meg, som heller ser hensikten ved å betale for et fysisk produkt, og ikke en tjeneste som kan stenges når Steam eller Microsoft ønsker å gjøre det.

Lenke til kommentar

Men da har du venner som:

1. Ikke selger, gir bort eller låner bort spillene sine.

2. Bor i Norge, så netthastigheter og begrensninger ikke er et problem.

3. Ikke bryr seg om å ha et fysisk spillbibliotek.

Ikke alle er sånn.

Som jeg sier, man kan ikke generalisere hverken den ene eller andre veien og det gjelder ikke bare norge.

Lenke til kommentar

Som jeg sier, man kan ikke generalisere hverken den ene eller andre veien og det gjelder ikke bare norge.

Uansett er netthastigheter helt irrelevant for min del. Når jeg bruker mellom 5000-7000 kr i året på konsollspill, så forventer jeg å kunne beholde spillene mine så lenge jeg vil ha dem, og kunne gjøre med dem som jeg ønsker. Mitt digitale innhold på første generasjons Xbox og Sega Dreamcast er borte for lenge siden, og det vil etterhvert skje med Xbox 360. Det samme problemet oppstår ikke på Steam, da man kan oppgradere PC-en uten at det påvirker biblioteket mitt. På Steam kjøper jeg heller aldri noe utenom salgene, hvor jeg får spillene mer eller mindre gratis. Slike salg har vi aldri på konsoller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...