kns Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Hei! Var litt usikker på plasseringen av denne tråden. Det jeg lurer på er: Vi holder på å innrede et trimrom hjemme og skal ha medlemsskap i webbasert treningsstudio. Vi trenger derfor en vegghengt skjerm. Vi må kunne navigere på skjermen rimelig lettvint uten å måtte gå av treningsapparatene. Skjermen bør ha en viss størrelse. I hvert fall over 27". Den trenger IKKE være state of the art. Dette er kun et treningsrom. Vi trenger lyd (hi-fi er ikke viktig). Det hadde vært kjekt å kunne bruke netflix, youtube og nett-tv også. Det hadde også vært fint å kunne streame fra en NAS. Vi har forøvrig fiber 60/60 og Altibox fra Lyse. Budsjettet er på maks 5000. Jeg ser for meg to løsninger: LØSNING 1: Smart-tv med nettilkobling. Forhåpentligvis med et velfungerende, trådløst tastatur med god pekeflate. Pro: Trenger ikke noen mediaboks eller pc tilkoblet. Kan få 40+ tommer uten at det blir hinsides dyrt. Vi kan få lyd direkte fra tven. Dette er det enkleste oppsettet. Contra: Ofte dårlige brukergrensesnitt og kjipe navigeringsmuligheter. Streaming fra NAS kan bli vanskelig. Treningsvideoene skal sees i nettleser. Jeg har ingen smart-tv, men mistenker at browserene ofte er ganske dårlige. Hva med plugins som Java, Silverlight, etc? LØSNING2: Pc-monitor med feks en Asus EEE Box under, som også kan henges på veggen. Pro: Fleksibelt system med tanke på formater, streaming fra NAS, Netflix, etc. Her finnes det gode, trådløse tastaturenheter med pekeflater. Uendelige muligheter ift hva man vil se/gjøre på skjermen. Contra: Må ha separat system for lyd. Hvilket jo kan være enkle pc-høyttalere, men likevel. Flere kabler. Mer enn en "ting" som skal henges på veggen. Budsjettet sprenges også dersom vi skal ha større enn 27" skjerm. ------------------------------------------------------------ Vi trenger innspill. Noen som har noe å tilføye eller trekke fra? Forslag til andre løsninger? Noe jeg ikke har kommet på? Godt nyttår og takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå