amunds Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 I går begynte maskinen min å oppføre seg litt spesielt, men etter en restart (eller to) så var alt normalt igjen. Har kjørt Windows Memory Diagnostics Tool og det rapporterer feil med hardware. Samtidig sier den ikke noe mer da den ber bruker kontakte produsent for å identifisere og reparere disse problemene. I min maskin sitter det 4 stk. RAM-brikker. I denne forbindelse har jeg et par spørsmål jeg trenger svar på: 1. Når WMDT melder om feil, er det feil på en (eller flere) av RAM-brikkene, eller kan det være noe annet ? 2. Er det noen måte å finne ut hvilken RAM-brikke som det er problemer med uten å fjerne en og en fysisk fra maskinen ? Altså et program for denne jobben.. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Mest sannsymlig er det en RAM brikke som feiler, du kan bruke Memtest86+ for å teste RAM brikkene, link for nedlasting et godt stykke nede på siden, og last ned Auto-installer fro USB key. Men for å finne ut hvilken RAM brikke som det er feil på, må du nok teste en og en brikke. En annen ting som kan skape slike problemer/feil er feil timing på RAM brikkene. Så hvilke RAM brikker er det snakk om? Lenke til kommentar
amunds Skrevet 2. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2014 Takk for svar! Det er brikker av denne typen: http://www.dustinhome.no/product/5010485739/corsair-8gb-ddr3-xms3-intel-i5-i7-pc12800-1600mhz-2x4gb/ De er kjøpt for over to år siden og har fungert fint helt til nå (hvis det er brikkene som er problemet). Det er ikke satt opp timing eller noe annet manuelt i BIOS. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Hmmm, mener å huske jeg hadde problemer med noen Corsair RAM brikker for noen år siden, og har siden det aldri brukt Corsair minne. Bruker G.Skill i min PC og madamen sin PC har Kingston. Uansett så prøv å kjøre Memtest86+ med en og en brikke. Lenke til kommentar
amunds Skrevet 2. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2014 Will do. Driver å kjører nå. Så fort jeg får et rødt felt, så er brikken "ødelagt" regner jeg med ? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 2. januar 2014 Del Skrevet 2. januar 2014 Får du feil, (røde felt) kan du nok regne med at brikken ikke er noe å satse på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå