spike Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 jeg er ute etter en bok om PHP . mysql bør også være sentralt. er det noen som har gode erfaringer med en bok ? finnes det Norske bøker om PHP? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Lite norske bøker ute. Beginning PHP 4. Har du kunnskaper om PHP fra før kan du kjøpe Professional PHP Programming. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 enig med Nostradamus...den boken er genial til å lære bort php Lenke til kommentar
smas190 Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 php black book er genial! kommet meg VELDIG langt med den! Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 kanskje drøyen litt og lære seg php5 når det kommer? php5 kommer vel som med alt og være bakoverkompatibelt. Men om en først skal lære seg det kan en like gjerne herje med klasser og objekter med engang. Må si jeg gleder meg stort, lei av å skriva mye lik kode... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 hva med å lære seg php 4.x først for så å lære seg klasser og objekter etterpå? vet av erfaring at det er skikkelig j****ig å lære seg objekter og klasser uten noe erfaring/kunnskap fra før av innen programmering. (php 4.x har jo en viss støtte for klasser da....) Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 kanskje du sleit med det fordi du måtte forandre tankegangen radikalt? Tenkt på det? Nei obj. orientert først, det andre lærer en seg siden Mennesker, lær dere Java... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 er nettop Java jeg lærte meg som første programmeringsspråk..... nå gir ikke Spike (som startet innlegget) noe inntrykk av at han kan så mye programmering fra før av.... så hvis han skal lære seg php 5 med objekter og klasser fra scratch uten noe programmeringskunnskaper tror jeg han får en bratt lærekurve..... Lenke til kommentar
spike Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 helt riktig. jeg er ikke veldig erfaren. vet bare hvordan jeg skal de enkleste forskjellige koder. men takker for svarene . tror jeg skaffer meg noen bøker om php. (fatteren er bokhandler) hehe =) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Det finnes vel ikke tilfeldigvis noen gratis "bøker" på internett? Jeg tenker på bøker som kan lastes ned, i f.eks .pdf format, eller Ebook, slik at jeg kan lese på PDA'en min eller noe sånt? Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Det finnes vel ikke tilfeldigvis noen gratis "bøker" på internett? Jeg tenker på bøker som kan lastes ned, i f.eks .pdf format, eller Ebook, slik at jeg kan lese på PDA'en min eller noe sånt?å, ja. Prøv div. p2p programmer, ligger sikkert noen ulovlige kopier der, eller kanskje også en LOVLIG utgave. Who knows :wink: Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg har drevet MYE med object orientert programmering. For det foerste synes jeg personlig du skal leare deg ett IKKE object orientert programmerings spraak foer du begynner aa vri hjernen din med object orientert programmering. Det viktigeste er at du learer programmerings tenke maaten saa senere kan du begynne aa tenke paa aa gaa videre . Dette selvfoelgelig bare min personlige mening. Leare aa krype foer du kan begynne aa gaa/spring er viktig Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 For det foerste synes jeg personlig du skal leare deg ett IKKE object orientert programmerings spraak foer du begynner aa vri hjernen din med object orientert programmering. Det viktigeste er at du learer programmerings tenke maaten saa senere kan du begynne aa tenke paa aa gaa videre . Dette selvfoelgelig bare min personlige mening. Leare aa krype foer du kan begynne aa gaa/spring er viktig Lenke til kommentar
BP da Coder Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Advanced PHP4 er dritbra. god omtalinbg av emnenr + eksempler som for eksempel ftp klient og nettbutikk. Dessverre er den på engelsk, men dette bør egentlig ikke være noe stort problem. Lenke til kommentar
aSADAS' Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 PHP bible er en bra bok. Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 off topic er det ***' bible til alle språk? føler liksom jeg har hørt om d i sammenheng med andre språk... anbefalerphp and mysql webdevelopment.. men den re på engelsk... Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg ble anbefalt MYSQL/PHP database applications. Skal kjøpe denne boka så snart jeg får penger igjen Men du kan jo sjekke den ut DanielP Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hmmm Vurderte å lage ny tråd, men denne tråden passet akkurat. Jeg har litt (les vet hvordan OOP funker, kan syntaxen og har skrevet noen enkle kommandolinje-programmer) C++, og litt java. Kan omtrent ikke ett ord php (jo, phpinfo()) Anbefalinger? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Advanced php fra Wrox Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 google har som alltid svaret på det meste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå