Gå til innhold

Noen PHP bok å anbefale?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kanskje drøyen litt og lære seg php5 når det kommer?

php5 kommer vel som med alt og være bakoverkompatibelt. Men om en først skal lære seg det kan en like gjerne herje med klasser og objekter med engang. Må si jeg gleder meg stort, lei av å skriva mye lik kode...

Lenke til kommentar

hva med å lære seg php 4.x først for så å lære seg klasser og objekter etterpå? vet av erfaring at det er skikkelig j****ig å lære seg objekter og klasser uten noe erfaring/kunnskap fra før av innen programmering.

(php 4.x har jo en viss støtte for klasser da....)

Lenke til kommentar

er nettop Java jeg lærte meg som første programmeringsspråk..... nå gir ikke Spike (som startet innlegget) noe inntrykk av at han kan så mye programmering fra før av.... så hvis han skal lære seg php 5 med objekter og klasser fra scratch uten noe programmeringskunnskaper tror jeg han får en bratt lærekurve.....

Lenke til kommentar
Det finnes vel ikke tilfeldigvis noen gratis "bøker" på internett? Jeg tenker på bøker som kan lastes ned, i f.eks .pdf format, eller Ebook, slik at jeg kan lese på PDA'en min eller noe sånt?
å, ja. Prøv div. p2p programmer, ligger sikkert noen ulovlige kopier der, eller kanskje også en LOVLIG utgave. Who knows :wink:
Lenke til kommentar

Jeg har drevet MYE med object orientert programmering.

For det foerste synes jeg personlig du skal leare deg ett IKKE object orientert programmerings spraak foer du begynner aa vri hjernen din med object orientert programmering.

Det viktigeste er at du learer programmerings tenke maaten saa senere kan du begynne aa tenke paa aa gaa videre .

Dette selvfoelgelig bare min personlige mening.

Leare aa krype foer du kan begynne aa gaa/spring er viktig

Lenke til kommentar

For det foerste synes jeg personlig du skal leare deg ett IKKE object orientert programmerings spraak foer du begynner aa vri hjernen din med object orientert programmering.

Det viktigeste er at du learer programmerings tenke maaten saa senere kan du begynne aa tenke paa aa gaa videre .

Dette selvfoelgelig bare min personlige mening.

Leare aa krype foer du kan begynne aa gaa/spring er viktig

:woot::woot::woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...